Promocja promocji nierówna

Marta Sieliwierstow
opublikowano: 27-12-2011, 00:00

Zamieszkaj na święta w nowym domu — zachęcają deweloperzy. Dla wielu z nich to ostatnia szansa na poprawienie wyników sprzedaży.

Promocje i obniżki cen od kilku miesięcy są stałym elementem rynku mieszkaniowego. Nabywcom jest łatwiej negocjować ceny i to oni dyktują warunki. Mimo to między świętami a Nowym Rokiem potencjalni kupujący są zasypywani przez deweloperów lawiną promocyjnych ofert.

— Przed końcem roku wielu firmom zależy na poprawieniu wyników. Przedświąteczne promocje nie muszą być jedynie zabiegiem marketingowym, ale mogą się stać prawdziwą okazją do kupienia tańszego mieszkania — uważa Bartosz Turek, analityk rynku nieruchomości Home Broker.

Niższe ceny

Między świętami a Nowym Rokiem trudno znaleźć dewelopera, który nie kusi specjalnymi świątecznym cenami i dodatkowymi promocjami. Trójmiejski deweloper Inpro proponuje 5-procentową obniżkę ceny mieszkań lub piwnicę w prezencie dla wszystkich, którzy kupią mieszkanie na osiedlach: Trzy Żagle, Wróbla Staw, Osiedle Jabłoniowa lub City Park. Z kolei stołeczny Dolcan do końca roku proponuje ceny o 10 proc. niższe w czterech warszawskich osiedlach: Orla II, Ogrody Ochota, Tęczowe i Skierniewicka City.

— Z roku na rok coraz więcej deweloperów przygotowuje specjalne świąteczno-noworoczne oferty mieszkań. Kusząc niższymi cenami lub dodatkowymi elementami wyposażenia mieszkań, inwestorzy chcą przekroczyć plan lub zrealizować wcześniej założoną wielkość sprzedaży — mówi Katarzyna Cyprynowska, prezes Nowego Adresu.

Zanim jednak zdecydujemy się na tak ważną inwestycję jak zakup mieszkania, trzeba pamiętać, że nie wszystko, co nazywa się promocją, może być atrakcyjną ofertą. — Przede wszystkim warto sprawdzić, czy nie jest to promocja pozorna, a więc czy obniżka cen nie dotyczy zaledwie kilku najmniej atrakcyjnych lokali w danej inwestycji. Pozostałe czynniki, jakie należy sprawdzić, są identyczne jak przy zakupie każdego mieszkania, to m.in. stan prawny nieruchomości, wiarygodność dewelopera, plany rozwoju okolicy — radzi Bartosz Turek.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Wyścig na bonusy

Co można dostać w świątecznym prezencie od dewelopera? Komórkę lokatorską, miejsce postojowe, wyposażenie kuchni, zestaw kina domowego,projekt wnętrza, a nawet samochód. Im wyższa wartość mieszkania, tym większy upust lub prezent o większej wartości. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Home Broker, górna granica stosowanych przed świętami rabatów to 25 proc. W ciągu roku było to 15-20 proc. Teoretycznie więc nabywca, decydując się na zakup lokalu przed świętami, może liczyć na ofertę atrakcyjniejszą cenowo o kilka procent.

— Rok 2012 będzie czasem weryfikacji cen mieszkań właściwie we wszystkich miastach. Już od pewnego czasu obserwujemy falę obniżek na rynku pierwotnym i dostosowywania ofert do możliwości i oczekiwań kupujących. W przyszłym roku ceny będą musieli skorygować ci inwestorzy, którzy nie zrobili tego dotychczas — podsumowuje Katarzyna Cyprynowska.

OKIEM EKSPERTA

Święta niewiele zmieniają

MAŁGORZATA PAJOR

Koniec roku to w branży nieruchomości raczej finalizowanie zakupów już wcześniej wybranych nieruchomości niż rozpoczynanie poszukiwań. Jednak nawet wtedy spora grupa deweloperów przygotowuje specjalną ofertę dla potencjalnych klientów. Święta to dobry pretekst, aby odświeżyć i ocieplić wizerunek dewelopera. Każdy deweloper ma własne widełki możliwości negocjacyjnych, nierozerwalnie związane z kosztami realizacji danej inwestycji, dlatego nie należy obiecywać sobie jakichś bardzo szczególnych obniżek związanych ze świętami. Potencjalni nabywcy nie powinni więc spodziewać się spektakularnych upustów w świątecznych promocjach, a deweloperzy, zachęcający do zakupu tak jak w trakcie całego roku — tyle że w świątecznej szacie — nie powinni oczekiwać tłumu zainteresowanych w ostatnich dniach grudnia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Sieliwierstow

Polecane