Prospekt i logo są już w drodze

Anna Bytniewska
14-06-2004, 00:00

18 lub 21 czerwca prospekt Ciechu ma trafić do KPWiG. Spółka wejdzie na parkiet jesienią. Liczy, że debiut przyniesie jej 200 mln zł.

Prospekt Ciechu, jednego z największych graczy na rynku chemicznym, trafi do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (KPWiG) 18 lub 21 czerwca. To ważna data dla warszawskiej firmy z jeszcze innego powodu. Spółka odświeżając swój wizerunek, wprowadza przed giełdowym debiutem nowe logo.

Chemiczny operator zamierza umieścić na GPW ponad 8 mln akcji serii C z ograniczeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. W wyniku emisji udział skarbu państwa w Ciechu spadnie z 51, 88 do około 37 proc. Debiut giełdowy ma umożliwić firmie uzyskanie funduszy na rozbudowę potencjału w zakresie produkcji nawozów fosforowych. Ciech jest już właścicielem Gdańskich Nawozów Fosforowych Fosfory. Obecnie przygotowuje się do zakupu akcji Polic — największego producenta nawozów fosforowych w kraju. W zintegrowanym podmiocie Ciech chce mieć 51 proc. akcji. Na zrealizowanie tych planów potrzebuje blisko 200 mln zł.

Ponadto Ciech jest krajowym potentatem w produkcji sody. Przed debiutem ma dojść do zakończenia procesu inkorporacji dwóch spółek z jego grupy: Janikosody oraz Sody-Mątwy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bytniewska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Prospekt i logo są już w drodze