Przedłużający się home office sprawia, że bardzo brakuje nam biur

  • Materiał partnera
opublikowano: 09-04-2021, 09:39
aktualizacja: 16-04-2021, 11:39

Radiowa i internetowa kampania „Tęsknię za biurem” prowadzona obecnie w Polsce i Rumunii przez Globalworth – największego inwestora biurowego w Europie Środkowo-Wschodniej - pokazuje, że większość z nas nie lubi pracować z domu na dłuższą metę. O tym dlaczego ludzie nie mogą doczekać się powrotu do biur i czego najbardziej im brakuje podczas samotnej pracy zdalnej opowiada Paweł Słupski, Senior PR & Marketing Manager w Globalworth Poland.

Pracując w domu często bierzemy na siebie dużo więcej obowiązków. Brakuje nam także przypadkowych spotkań, które okazują się bardzo cenne i sprawiają, że wiele spraw udaje nam się pchnąć do przodu dużo sprawniej – mówi Paweł Słupski, Senior PR & Marketing Manager w Globalworth Poland.

Jak wpadliście na pomysł kampanii „Tęsknię za biurem”?

Jako Globalworth tworzymy największą społeczność biznesową w Polsce i Rumunii i jesteśmy w stałym kontakcie ze wszystkimi naszymi najemcami. Tylko w Polsce przed pandemią w naszych 22 obiektach każdego dnia przebywało ponad 100 tysięcy ludzi – pracowników biur i odwiedzających. Duża część z nich od roku całkowicie lub częściowo przeszła na pracę zdalną. Tęsknimy za nimi, brakuje ich w naszych biurowcach, podobnie jak oni w zdecydowanej większości chcieliby wrócić już do normalnego trybu pracy w biurach. Pomysł na kampanię powstał w Globalworth z chęci ponownego zbliżenia ludzi pracujących w biurowcach, nie tylko naszych najemców i przywrócenia im atmosfery, którą przed pandemią cieszyli się rano, w biurach przed rozpoczęciem pracy.

Skąd Globalworth wie, że pracownicy tęsknią za biurami?

Pokazała to pierwsza odsłona kampanii przeprowadzona na przełomie listopada i grudnia ubiegłego roku - równolegle w Polsce i Rumunii. Wtedy słuchacze warszawskiego Radia Kolor i rumuńskiego Radia Guerrilla przez cztery tygodnie dzielili się swoimi wspomnieniami sprzed pandemii, opowiadając o tym wszystkim, co czyni biurowe życie tak przyjemnym. Akcji towarzyszyły koncerty online z udziałem polskich i rumuńskich gwiazd, takich jak Smolik // Kev Fox czy Natalia Przybysz. Zebraliśmy całą masę historii, a wniosek w obu krajach był ten sam – brakuje nam pracy w biurach, źle znosimy przedłużający się home office. Lista naszych tęsknot z biurowego życia jest bardzo długa, jednak najczęstsze odpowiedzi - przekształcone w rysunki na profilu Globalworth na Instagramie – pokazują, że tęsknimy za poranną kawą w biurowej kuchni, za żartami przy biurku, za książką czytaną w drodze do pracy, za kreatywnymi spotkaniami w zespołach, za komplementami od kolegów i koleżanek mijanych na biurowym korytarzu, za wyraźnym rozdzieleniem życia zawodowego od osobistego.

Obecnie trwa druga odsłona kampanii Globalworth „Tęsknię za biurem”, w Polsce prowadzona we współpracy z Radiem Zet i Meloradiem. Co mówią słuchacze, którzy czasem nawet od roku muszą pracować z domów?

Przede wszystkim to, że mają dość przedłużającej się pracy z domu. Nie wszyscy mają do tego warunki, a nawet jeśli, to i tak brakuje im bliskości innych ludzi. Wszystkich łączy jedno: tęsknota za interakcją ze swoimi kolegami i przyjaciółmi z pracy, jak również za zabawnymi chwilami, które każdego dnia przynosi biurowe życie. Interakcja międzyludzka jest częścią tego, co sprawia, że się rozwijamy i poprzez tę kampanię chcemy podkreślić, że życie w biurze to nie tylko praca, ale także bycie częścią społeczności. Dopiero gdy zaczęliśmy pracować zdalnie, naprawdę odkryliśmy jego znaczenie.

Eksperci są zgodni, że w domach ludzie pracują dużo więcej niż w biurach. Czy to się potwierdza?

Biuro to nie tylko przestrzeń, ale coś, co symbolicznie pomaga nam w oddzieleniu dwóch stref życia - prywatnej i służbowej. Bardzo często home office sprawia, że bierzemy na siebie dużo więcej pracy. Co więcej, pracując samemu w domu, nie jesteśmy w stanie cieszyć się porannymi rozmowami przy kawie w biurowej kuchni, nie mamy jak swobodnie czy spontanicznie omawiać bieżących spraw czy wymieniać się pomysłami. W home office nie ma przypadkowych spotkań, które okazują się bardzo cenne i sprawiają, że wiele spraw udaje nam się pchnąć do przodu dużo sprawniej.

Do kogo Globalworth kieruje przekaz kampanii i jak ją najłatwiej śledzić?

Akcja skierowana jest nie tylko do pracowników naszych najemców biurowych, ale do wszystkich ludzi, którzy pracują w domach. W Polsce, wspólnie z Radiem Zet i Meloradiem w marcu wystartowaliśmy z drugą edycją akcji, w czasie której rozmawiamy ze słuchaczami i ekspertami o tym, czego nam najbardziej brakuje podczas pracy w domu. Nie brakuje też konkursów. W kwietniu i w maju będziemy obecni na antenie Meloradia, zapraszamy do słuchania, a także do odwiedzania naszej strony www.teskniezabiurem.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane