Przedsiębiorstwa więcej wydały na bonusy

DCZ
opublikowano: 24-10-2008, 00:00

Dodatki do pensji, premie pozwalają pracodawcom na większą elastyczność w zarządzaniu systemem wynagrodzeń.

Dodatki do pensji, premie pozwalają pracodawcom na większą elastyczność w zarządzaniu systemem wynagrodzeń.

Ponad 50 proc. firm w Polsce przeznaczyło w 2007 r. więcej pieniędzy na świadczenia pozapłacowe dla pracowników niż rok wcześniej — wynika badań Sodexho Pass Polska, wykonanych przy współpracy z ARC Rynek i Opinia. Przy czym przedsiębiorstwa prywatne, polskie i zagraniczne, zwiększyły te wydatki średnio o 7-8 proc. Łącznie zaś budżety na wszystkie świadczenia pozapłacowe wzrosły o około 6 proc.

Ponad połowa firm przeznaczyła na to ponad 500 zł na pracownika. W 2007 r. najczęściej oferowano zapomogi losowe i okolicznościowe (63 proc. przedsiębiorstw), dofinansowanie wypoczynku (59 proc.), paczki świąteczne (49 proc.), pożyczki na preferencyjnych warunkach (44 proc.) i kupony (43 proc.).

— Wzrost zainteresowania pracodawców kuponami wynika przede wszystkim z coraz silniejszej konkurencji o odpowiednich specjalistów, których przecież na rynku brakuje. Poza tym polskiej tradycji silnie jest zakorzeniony zwyczaj obdarowywania — w czasie świąt, uroczystości branżowych, ważnych wydarzeń w firmie. Stąd popularność kuponów podarunkowych. Ale stale rośnie też zainteresowanie np. kuponami kulturalno-rekreacyjnymi, które pozwalają na finansowanie zajęć sportowych, wyjść do kina czy teatru —mówi Robert Lech, dyrektor generalny Sodexho Pass Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu