Przegląd w NFI EMF

KSA
16-11-2010, 00:00

Grupa planuje w IV kwartale otworzyć 50 sklepów. Będzie likwidować nierentowne salony z segmentu odzieżowego.

Grupa planuje w IV kwartale otworzyć 50 sklepów. Będzie likwidować nierentowne salony z segmentu odzieżowego.

Na koniec września segment "moda i uroda" grupy NFI Empik Media Fashion (NFI EMF) w kraju i za granicą liczył 210 sklepów. W samym trzecim kwartale spółka zamknęła 13 i otworzyła 9 lokali. W 2011 r. można się spodziewać kolejnych zamknięć.

— Zawiązaliśmy rezerwę w kwocie blisko 4 mln zł na zamknięcia kolejnych sklepów w segmencie "moda i uroda". Niektóre placówki nie generują dodatniego EBITDA i myślimy o ich zlikwidowaniu — tłumaczy Jacek Bagiński, członek zarządu NFI EMF.

Ma to nastąpić w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2011 r. Grupa rzadko pozbywa się lokalizacji — zwykle zastępuje mniej rentowne marki lepiej rokującymi.

— Jest w naszym portfolio kilka marek z dużą liczbą sklepów, które prosperują gorzej, niż oczekiwaliśmy. Nie jest więc wykluczone, że będziemy chcieli zlikwidować jakieś marki — przyznaje Maciej Szymański, prezes NFI EMF.

W IV kwartale, który jest sezonowo najlepszy dla branży, NFI EMF ma otworzyć 50 sklepów. Połowa zaczęła działać już w październiku. By w pełni wykorzystać przedświąteczny boom, wkrótce spółka uruchomi w Warszawie pierwszy w sakli grupy sklep Smyk o powierzchni 2 tys. mkw. (standardowe mają po 600 mkw.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KSA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Przegląd w NFI EMF