Przeloty za złotego wcale nie kuszą

MAG
09-08-2006, 00:00

Linie lotnicze mogą się zniechęcić do reklamowania rejsów za kilka złotych. Takie spoty nie przekonują 57 proc. Polaków — wynika z raportu PBS DGA wykonanego na zlecenie On Board PR. 33 proc. respondentów uważa, że często koszty biletów są wyższe, a 24 proc. jest przekonana, że to reguła. Odsetek niezadowolonych rośnie w różnych grupach społecznych. Wśród użytkowników internetu 65 proc. uważa, że takie reklamy są nieuczciwe. Jako raczej nieuczciwe i nieuczciwe ocenia je też 73 proc. osób na stanowiskach kierowniczych i 67 proc. osób pracujących na własny rachunek. Dla 71 proc. Polaków najważniejszym pozacenowym kryterium wyboru przewoźnika lotniczego jest bezpieczeństwo. Tylko około 14 proc. respondentów badania uważa, że wyższe ceny w tradycyjnych liniach wynikają z chęci zysku przewoźnika. Średnio po 30 proc. badanych tłumaczy je kosztami biur, rozbudowanych struktur, większej liczby pracowników i konieczności utrzymania nowocześniejszych i droższych samolotów. Właśnie o reklamę dotyczącą cen biletów spierają się LOT z irlandzkim Ryanair. Ryanair twierdzi, że narodowy przewoźnik żąda bardzo wygórowanej opłaty paliwowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Przeloty za złotego wcale nie kuszą