Przewodnik po facetach

Mirosław Konkel
15-09-2008, 00:00

Co naprawdę kręci współczesnych facetów? Rozwikłanie tej zagadki może bardzo ułatwić tworzenie strategii marketingowych.

Co naprawdę kręci współczesnych facetów? Rozwikłanie tej zagadki może bardzo ułatwić tworzenie strategii marketingowych.

Chcą mieć dzieci, choć niekoniecznie już teraz. Pracę cenią w równym stopniu co przyjaźń i pasje. Odczuwają głód wiedzy, ale też coraz więcej czasu spędzają przed lustrem. Taki obraz mężczyzn w wieku 25-39 lat wyłania się z najnowszych sondaży, przeprowadzonych przez Discovery Chanel w 15 krajach świata.

Raport z badania jest bezcenną lekturą dla tych, którzy chcą ze swym przekazem dotrzeć do młodych mężczyzn. Tak uważa Katarzyna Kieli, która stoi na czele Discovery Networks Central Europe.

— Dzięki szczegółowości i skali badania mogliśmy się przyjrzeć dokładnie dzisiejszym trzydziestolatkom, by poznać ich zachowania i postawy. A jest to grupa niezwykle atrakcyjna zarówno dla mediów, jak i dla reklamodawców — tłumaczy pani menedżer.

Discovery Networks będzie wykorzystywać wyniki ankiety w dwojaki sposób. Po pierwsze, w swojej strategii biznesowej, kształtując ramówki kanałów telewizyjnych i komunikację marketingową. Po drugie, dzieląc się zdobytą wiedzą z firmami i markami, które swą ofertę kierują do mężczyzn.

Badanie pokazuje, że trzeba dziś na nowo zdefiniować pojęcie męskości. Bo mężczyźni początku XXI w. nie widzą się już w żadnej stereotypowej roli, np. samca alfa czy wrażliwego opiekuna. Raczej szukają osobistych patentów na sukces i samorealizację.

— Różne preferencje i style życia wymagają odmiennych przekazów marketingowych — mówi w kontekście sondażu dr Jacek Kochanowski, socjolog i specjalista od gender studies z Uniwersytetu Warszawskiego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Przewodnik po facetach