Przewoźnik pokryje straty za opóźnioną podróż

DI, Rz
25-11-2009, 11:49

Będą nowe zasady dochodzenia odszkodowań od przewoźników osobowych – chodzi o pekaesy, inne autobusy oraz pociągi lokalne.

Jak pisze "Rzeczpospolita", nowe zasady ma wprowadzić nowelizacja prawa przewozowego, którą przygotowało Rządowe Centrum Legislacji.

Z planowanego nowego brzmienia art. 62 wynika, że przewoźnik odpowie za szkodę, jaką poniósł podróżny z powodu przedwczesnego odjazdu, opóźnionego dojazdu albo odwołania regularnego połączenia. Nie wystarczy jednak sam fakt, że doszło np. do opóźnienia, musi z niego wynikać szkoda dla pasażera. Przewoźnik nie odpowiadałby, gdyby była w tym wyłączna wina podróżującego lub osoby, za którą firma nie ponosi odpowiedzialności, a także siły wyższej. Wystarczyłoby też, żeby poinformował o opóźnieniu pasażera przed kupnem biletu. Wtedy on decyduje, czy jedzie na własne ryzyko.

Projekt wprowadza też zasadę, że brak odpowiedzi na reklamację oznacza jej uwzględnienie. Ponadto dochodzenie roszczeń w sądzie z powodu braku (albo nienależytego) wykonania zobowiązania przez przewoźnika będzie co prawda możliwe, ale dopiero po bezskutecznym wezwaniu do polubownego zakończenia sporu. Gdy przewoźnik nie odpowie na propozycję konsumenta, to nowe przepisy przyjmą zasadę, że się na nią godzi - czytamy w Rz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, Rz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Przewoźnik pokryje straty za opóźnioną podróż