Przewozy morskie: Dwóch chętnych na Polską Żeglugę Bałtycką

RFA
opublikowano: 25-08-2011, 00:00

Firmy Żegluga Polska i Swedish House złożyły propozycję kupna akcji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, występującej pod marką Polferries. 11 lipca 2011 r. Ministerstwo Skarbu Państwa opublikowało kolejne w tej kadencji ogłoszenie prywatyzacyjne. Termin składania ofert mijał 22 sierpnia 2011 r. Tym razem w procesie nie biorą udziału ani duński armator DFDS (który złożył ofertę w 2009 i 2010 r.), ani szwedzka spółka StenaLine Scandinavia (która złożyła ofertę w 2010 r.). Do kupienia jest 91,64 proc. akcji PŻB.

Żegluga Polska to spółka w 100 proc. należąca do Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM). Armator zakończył 2010 r. z 12 mln zł zysku, a zysk skonsolidowany całej Grupy PŻM wyniósł 490 mln zł.

Właścicielem firmy Swedish House jest Jan Niezwiestny.

PŻB zakończyła 2010 r. ze stratą 19 mln zł, w 2009 wyniosła ona 9 mln, a jeszcze rok wcześniej 5 mln zł. W 2010 r. spółka przeszła proces restrukturyzacji, który objął m.in. zamknięcie nierentownego połączenia z Kopenhagą, zwolnienie 48 osób z kadr lądowych i pozbycie się majątku, który obciążał firmę, czyli portu handlowego w Kołobrzegu i terminalu w Gdańsku. Obecnie trzy promy PŻB pływają na liniach: Gdańsk — Nynäshamn i Świnoujście — Ystad (w połączeniu z przeprawą przez most Oresund połączenie Świnoujście — Kopenhaga przez Ystad).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RFA

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu