Przychody Alibaby przebiły oczekiwania rynku

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 04-05-2018, 15:02
aktualizacja: 04-05-2018, 15:03

Alibaba Holding Group, największa chińska spółka e-commerce pochwaliła się 61-proc. wzrostem przychodów w pierwszych trzech miesiącach 2018 r. Wynik okazał się znacznie lepszy od oczekiwanego przez analityków i napędzany był silniejszym niż się spodziewano wzrostem w podstawowym biznesie komercyjnym, donosi Reuters.

W okresie styczeń-marzec przychody ze sprzedaży wyniosły 61,9 mld juanów (9,73 mld USD) wobec średniej prognoz na poziomie 58,9 mld juanów. 

Alibaba Group Holding
Zobacz więcej

Alibaba Group Holding fot. Bloomberg

Firma, która jest bezpośrednim konkurentem Amazona oczekuje przy tym, że jej przychody rw roku kończącym się 31 marca 2019 r. również zwiększa się o 60 proc. wobec 58-proc. dynamiki w roku finansowym 2017-18.

Marża operacyjna w minionym kwartale wyniosła 15 proc. i odnotował spadek z 25 proc. rok wcześniej.

Podstawowy biznes detaliczny spółki zwiększył się o 62 proc. w ujęciu rocznym do 51,3 mld juanów. Jeszcze bardziej spektakularny wynik odnotowany został w przypadku biznesu w chmurze, gdzie wzrost sięgnął 103 proc. do 4,4 mld juanów.

Miniony kwartał był pierwszym kiedy Alibaba zaksięgowała 1/3 udziałów w Ant Financial.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom wyniósł 7,6 mld juanów i był niższy o 29 proc. niż rok wcześniej. Słabszy tegoroczny wynik był wynikiem wyższej bazy sprzed roku, kiedy to spółka zaksięgowała zyski ze sprzedaży inwestycji.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Przychody Alibaby przebiły oczekiwania rynku