Przyszłość to personalizacja

Rozmawiał Piotr Gozdowski
opublikowano: 23-07-2018, 22:00

3 PYTANIA DO RAFAŁA SZCZAPA, PREZESA ZARZĄDU XEROX POLSKA

1. W jaki sposób firma pomaga małym przedsiębiorstwom?

Wszyscy kojarzą nas z drukiem — i słusznie — jednak dzisiaj nasza aktywność wygląda inaczej. Oprócz szeroko pojętego rynku druku zajmujemy się upraszczaniem procesów back office dla firm. W połączeniu z naszą spuścizną oznacza to przede wszystkim dwie rzeczy: pomagamy w zmianie w polskich spółkach, jaką jest wdrażanie cyfrowego obiegu dokumentów oraz dostarczamy oszczędności poprzez optymalizację obiegu papierowego. Z punktu widzenia przedsiębiorstwa regulacje ustawowe wręcz wymuszają w niektórych przypadkach korzystanie z papieru, choćby w procesie podpisywania kontraktów, dlatego trudno jest się bez niego obyć. Z naszych badań wynika, że w Polsce maleje liczba urządzeń drukujących, spada sprzedaż sprzętu, ale wolumen druku, czyli liczba wydrukowanych kartek, praktycznie się nie zmienia, różnice rok do roku sięgają 2-3 proc., co przy takiej skali zjawiska jest ilością naprawdę niewielką. Mimo to coraz więcej przedsiębiorstw stara się funkcjonować w formule paper less, czyli bez papieru.

2. Jest wiele innowacji, które rewolucjonizują dzisiejszy świat, takie jak chmura, geolokalizacja czy wszechobecna mobilność. Które rozwiązanie będzie kluczowe w najbliższej przyszłości?

Obserwując szybko zmieniający się świat technologii, stawiam tezę, że dynamika zmian wymusi znalezienie jeszcze innego kierunku. Praktycznie w każdej nowej technologii wdrażana innowacja związana jest z personalizacją danego produktu lub usługi. Weźmy na przykład rynek motoryzacyjny. Wybór indywidualnych opcji i pakietów jest tak szeroki, że każdy może mieć niepowtarzalny egzemplarz swojego samochodu, nawet z własnym imieniem i nazwiskiem wygrawerowanym na desce rozdzielczej. Podobnie dzieje się z usługami i produktami technologicznymi, gdzie rozwiązania, nawet te najnowsze, są dostępne praktycznie dla wszystkich — tak jest np. w geolokalizacji. Ale kluczem do sukcesu będzie indywidualne podejście do każdego klienta, zakończone spersonalizowanym produktem.

3. Cyfryzacja opanowuje kolejne obszary ludzkiej aktywności, robi karierę także w polskiej administracji. Czy technologia pomoże nam lepiej identyfikować potrzeby publiczne i czy jest to przestrzeń do współpracy dla spółek technologicznych?

Dzisiaj jedynym pewnym i stałym elementem, zarówno w świecie biznesu, jak i technologii, jest zmiana. Kluczowym aspektem, jaki chcemy przekazać pracownikom, jest prawidłowe podejście do zmian, zarówno technologicznych, jak i społecznych. Działania w biznesie i administracji zaczynają się do siebie coraz bardziej zbliżać, więc naturalnym jest, że firmy i instytucje korzystają z tych samych metod i narzędzi. Myślę jednak, że w procesie cyfryzacji należałoby cofnąć się jeszcze wcześniej i szukać rozwiązania na etapie edukacji, bo tylko w ten sposób może nastąpić wzrost świadomości, związany zarówno z cyfryzacją, jak i z rozwiązywaniem problemów publicznych. Jeśli tak do tego podejdziemy, to możliwe, że uda się uniknąć trudności poprzez edukację, w czym technologia również nam pomaga. Podsumowując: technologia — tak, współpraca sektora publicznego z biznesem — tak, ale przede wszystkim edukacja w kierunku cyfryzacji, aby wyrobić takie postawy, które pozwolą w pełni skorzystać z dobrodziejstw digitalizacji w przyszłości. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rozmawiał Piotr Gozdowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Przyszłość to personalizacja