PSD2 unowocześni rynek finansów

GRZEGORZ MICYK, CEO, Finiata Polska
opublikowano: 22-11-2017, 22:00

Dynamicznie rozwijająca się oferta usług mobilnych i elektronicznych wymusiła na Parlamencie Europejskim całkowitą zmianę dyrektywy PSD.

Od 13 stycznia 2018 r. przedsiębiorstwa branży finansowej i technologicznej będą mogły poszerzyć ofertę o kolejne usługi.

Parlament Europejski jesienią 2015 r. uchwalił dyrektywę regulującą rynek płatności — Payment Services Directive 2 (PSD 2), która zastąpi dotychczasową PSD. Kraje należące do UE na dostosowanie regulacji do wymagań obowiązujących w danym państwie mają dwa lata. Dzięki PSD2 fintechy (przedsiębiorstwa operujące w branży finansowej i technologicznej) posiadające standardy bezpieczeństwa podobne do tych w tradycyjnych bankach będą mogły oferować m.in. usługi, których dotychczas instytucje finansowe nie świadczyły. Ponadto nowe przepisy podniosą bezpieczeństwo transakcji dokonywanych w sieci.

Firma Finiata również należy do fintechów. Oferuje mikrofaktoring dla przedsiębiorców i freelancerów. Usługi są świadczone na zupełnie innych zasadach niż w typowych bankach. Obsługa za pomocą w pełni zautomatyzowanej technologii scoringowej znacznie przyspiesza proces finansowania konkretnego przedsiębiorstwa. Dzięki temu firmy otrzymują od nas pieniądze maksymalnie w ciągu doby od złożenia wniosku. W ciągu sześciu miesięcy funkcjonowania na polskim rynku zaufało nam już 7 tys. klientów. Większość tej grupy to sektor MSP oraz freelancerzy. Aż 70 proc. przedsiębiorstw korzysta wielokrotnie z naszych usług. To dowód na to, że usługi finansowe online są coraz popularniejsze. PSD2 rozszerzy ramy prawne, określi zasady świadczenia usług płatniczych, uzupełnieni istniejące regulacje, a także wyjaśni powstałe na tym polu wątpliwości. Wierzymy, że nowa dyrektywa przekona kolejne firmy do wypróbowania naszej oferty.

Rozwiązania przewidziane w projekcie nowej dyrektywy na pewno pomogą w rozwoju firm z sektora MSP, które w swoim codziennym funkcjonowaniu często potrzebują finansowego wsparcia. Wielu przedsiębiorców szuka pomocy w bankach, ale oferowane w nich produkty nie zawsze są dostosowane do ich potrzeb, specyfiki kosztów i przychodów. Usługi finansowe świadczone za pośrednictwem nowych technologii bardzo często są lepiej dopasowane do szybko rozwijającej się gospodarki.

Klienci zarejestrowani na platformie Finiaty chwalą nas za szybkość przetwarzania zleceń. Po przyznaniu limitu faktoringowego innowacyjny system, z którego korzystamy, potrzebuje zaledwie trzech minut na analizę faktury i około trzech godzin na cały proces związany z przekazaniem klientowi gotówki. A jeśli wcześniej ustalony termin okaże się zbyt krótki, można go wydłużyć nawet do 120 dni. Kontrahenci klientów Finiaty nie są informowani o tym, że ich dostawca korzysta z zewnętrznego finansowania. Faktura jest płacona bezpośrednio na konto dostawcy, a nie Finiaty. Po otrzymaniu zapłaty dostawca zwraca nam uzyskaną wcześniej zaliczkę.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRZEGORZ MICYK, CEO, Finiata Polska

Polecane