Czytasz dzięki

PSG z grupy PGNiG chce zwiększyć wolumen dystrybuowanego gazu

ISBNews
opublikowano: 31-07-2015, 09:14

Polska Spółka Gazownictwa (PSG) z grupy PGNiG przyjęła strategię na lata 2015-2022, zakładającą m.in. zwiększenie wolumenu dystrybuowanego do odbiorców końcowych gazu do 12,4 mld m3 za 7 lat z 10 mld m3 obecnie, poinformował prezes spółki Sylwester Bogacki.

"W ciągu siedmiu lat chcemy zwiększyć wolumen dystrybuowanego gazu z obecnych 10 mld m3 do 12,4 mld m3 rocznie. Liczymy, że wzrost popytu na nasze usługi będą zgłaszać zwłaszcza firmy z branży spożywczej, samochodowej i hutnictwa szkła" - powiedział Bogacki, cytowany przez "Parkiet".

Dodaje, że mimo systematycznie rosnącej liczby gospodarstw domowych podłączanych do sieci, ta grupa odbiorców raczej nie będzie kupować więcej gazu (ze względu na rosnącą konkurencję ze strony alternatywnych źródeł ogrzewania oraz systematycznej modernizacji domów ograniczającej straty ciepła).

"Obecnie w Polsce zużywa się ok. 15,5 mld m3 błękitnego paliwa rocznie. Prezes PSG szacuje, że w 2022 r. będzie to już ok. 20 mld m3" - czytamy dalej.

Kolejnym celem PSG jest zwiększenie w ciągu siedmiu lat zysku EBITDA o co najmniej 15%. W ubiegłym roku wyniósł on 1,94 mld zł, poinformował Bogacki.

PSG chce co roku przeznaczać na inwestycje około 1,2 mld zł, jednakże na budowę i rozbudowę gazociągów ma być obecnie przeznaczane ok. 50% tych środków zamiast dotychczasowych 60-70%, wzrosnąć mają wydatki na modernizację sieci.

Firma dystrybucyjna ma 97% polskiego rynku. W 2014 r. wypracowała 12,3 proc. przychodów grupy PGNiG i 30,1 proc. zysku netto, podał także "Parkiet".

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane