PwC: rynek mediów i rozrywki sięgnie za pięć lat 1,6 bln USD

Presserwis
opublikowano: 17-06-2009, 08:12

Pierwszych wzrostów w branży mediów i  rozrywki możemy oczekiwać w 2010 roku, a wartość rynku do 2013 roku osiągnie 1,6 bln dol. W Polsce najwięcej straci prasa – wynika z raportu ”Perspektywy dla branży rozrywki i mediów w latach 2009-2013 na świecie”, opracowanego przez PricewaterhouseCoopers (PwC). 

 Skumulowana roczna stopa wzrostu całego rynku rozrywki i mediów w latach 2009-13 osiągnie 2,7 proc., a wartość rynku w 2013 roku wyniesie 1,6 bln dol. W br. analitycy z PwC spodziewają się spadku wydatków o 3,9 proc., a następnie w 2010 r. minimalnego wzrostu o 0,4 proc. W późniejszym okresie tempo wzrostu ma zdecydowanie przyspieszać, aż osiągnie poziom 7,1 proc. w 2013 roku.

Globalny rynek reklamy telewizyjnej dopiero w 2013 roku osiągnie wartość 168,4 mld dol., czyli powróci do poziomu z 2008 roku (wówczas było to 168,3 mld dol.). W Polsce wartość segmentu reklamy telewizyjnej spadnie z poziomu 1,6 mld dol. w 2008 roku do 1,4 mld dol. w 2010 roku. Dopiero w 2013 zanotujemy wzrost do poziomu 1,7 mld dol. Prognozowany spadek roli anten ogólnotematycznych na rzecz intensyfikacji i rozbudowywania portfolio kanałów tematycznych spowoduje, że wartość reklamy w kanałach tematycznych w Polsce będzie w dalszym ciągu rosnąć (poza niewielkim spadkiem w br.), osiągając wartość 498 mln dol. w 2013 roku.

Globalny rynek reklamy prasowej w 2008 roku odnotował spadek o 8,7 procent, w następnych trzech latach zmniejszy się o dodatkowe 24 proc. Wydatki na reklamę w 2013 roku osiągną tym samym poziom 83,5 mld dol. Rynek reklamy wydań online tytułów prasowych wzrośnie do poziomu 8,3 mld dol. w 2013 roku (z poziomu 6 mld dol. w roku 2008), zwiększając swój udział w ogólnym rynku reklamy prasowej do 9,1 proc. (w 2008 roku – 5,4 proc.). W Polsce PwC prognozuje spadek wartości tego rynku z 525 mln dol. w 2008 roku do 438 mln dol. w 2013 roku.

Wydatki na reklamę internetową wzrosną z 59,9 mld dol. w 2008 roku do 86,7 mld dol. w 2013 roku. W Polsce wskaźnik wartości tego segmentu osiągnie 736 mln dol. w 2013 roku (wobec 407 mln dol. w 2008 roku). (KRZ)

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Presserwis

Polecane