PwC: rynek mediów i rozrywki sięgnie za pięć lat 1,6 bln USD

Presserwis
17-06-2009, 08:12

Pierwszych wzrostów w branży mediów i  rozrywki możemy oczekiwać w 2010 roku, a wartość rynku do 2013 roku osiągnie 1,6 bln dol. W Polsce najwięcej straci prasa – wynika z raportu ”Perspektywy dla branży rozrywki i mediów w latach 2009-2013 na świecie”, opracowanego przez PricewaterhouseCoopers (PwC). 

 Skumulowana roczna stopa wzrostu całego rynku rozrywki i mediów w latach 2009-13 osiągnie 2,7 proc., a wartość rynku w 2013 roku wyniesie 1,6 bln dol. W br. analitycy z PwC spodziewają się spadku wydatków o 3,9 proc., a następnie w 2010 r. minimalnego wzrostu o 0,4 proc. W późniejszym okresie tempo wzrostu ma zdecydowanie przyspieszać, aż osiągnie poziom 7,1 proc. w 2013 roku.

Globalny rynek reklamy telewizyjnej dopiero w 2013 roku osiągnie wartość 168,4 mld dol., czyli powróci do poziomu z 2008 roku (wówczas było to 168,3 mld dol.). W Polsce wartość segmentu reklamy telewizyjnej spadnie z poziomu 1,6 mld dol. w 2008 roku do 1,4 mld dol. w 2010 roku. Dopiero w 2013 zanotujemy wzrost do poziomu 1,7 mld dol. Prognozowany spadek roli anten ogólnotematycznych na rzecz intensyfikacji i rozbudowywania portfolio kanałów tematycznych spowoduje, że wartość reklamy w kanałach tematycznych w Polsce będzie w dalszym ciągu rosnąć (poza niewielkim spadkiem w br.), osiągając wartość 498 mln dol. w 2013 roku.

Globalny rynek reklamy prasowej w 2008 roku odnotował spadek o 8,7 procent, w następnych trzech latach zmniejszy się o dodatkowe 24 proc. Wydatki na reklamę w 2013 roku osiągną tym samym poziom 83,5 mld dol. Rynek reklamy wydań online tytułów prasowych wzrośnie do poziomu 8,3 mld dol. w 2013 roku (z poziomu 6 mld dol. w roku 2008), zwiększając swój udział w ogólnym rynku reklamy prasowej do 9,1 proc. (w 2008 roku – 5,4 proc.). W Polsce PwC prognozuje spadek wartości tego rynku z 525 mln dol. w 2008 roku do 438 mln dol. w 2013 roku.

Wydatki na reklamę internetową wzrosną z 59,9 mld dol. w 2008 roku do 86,7 mld dol. w 2013 roku. W Polsce wskaźnik wartości tego segmentu osiągnie 736 mln dol. w 2013 roku (wobec 407 mln dol. w 2008 roku). (KRZ)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Presserwis

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / PwC: rynek mediów i rozrywki sięgnie za pięć lat 1,6 bln USD