Pytanie do...

ADM
opublikowano: 27-12-2006, 00:00

Jaki będzie koniec grudnia? Co z efektem stycznia?

Dariusz Nawrot

analityk BM BPH

Na ostatnich sesjach w tym roku nie spodziewam się dużych obrotów, zmienność indeksów też będzie niska. WIG20 może zakończyć rok na poziomie 3350 pkt. Koniunktura na naszej giełdzie będzie zależała głównie od zagranicy. Ewentualne odbicie na rynku miedzi może poprawić koniunkturę. Po Nowym Roku nie liczyłbym jednak na efekt stycznia. Wyceny są bardzo wysokie, więc bardziej prawdopodobna jest korekta.

Wojciech Szymon Kowalski

niezależny analityk

Mimo rozczarowującego grudnia myślę, że koniec roku będzie okazją do zakupów akcji. Mam na myśli window dressing oraz efekt stycznia. Mimo ostatniego pogorszenia nastrojów początek 2007 r. będzie udany dla inwestorów. Jednak w przyszłym roku nie zalecałbym strategii „kupuj i trzymaj”. Cały rok nie będzie już tak udany jak dotychczas. Trzeba być czujnym.

Mirosław Saj

makler DM BISE

Czeka nas słaby i nerwowy koniec roku. Objawy głębszej korekty widać już od połowy grudnia. Od dzisiejszej sesji będzie można realizować zyski z odroczonym na rok podatkiem, więc sporo inwestorów może skorzystać z takiej okazji. Nie spodziewam się również, by optymizm wrócił trwale na rynek na początku 2007 r. Czasowe zwyżki są możliwe, ale rynkowi należy się korekta po wielkich wzrostach i urealnienie wartości akcji. WIG20 może spaść nawet w okolice 3000 pkt.

Piotr Wiśniewski

analityk DM Amerbrokers

Koniec roku będzie spokojny. WIG20 wahać się będzie od 3300 do 3400 pkt. Głębszej korekty, podobnej do tej majowej, spodziewam się w I kwartale 2007 r. Efekt stycznia? To zależy od koniunktury na zagranicznych rynkach. Jeżeli Dow Jones w USA nadal będzie bić rekordy, to efekt stycznia będzie także u nas.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ADM

Polecane