Czytasz dzięki

R22 zainwestuje 30 mln zł w dostawcę aplikacji SaaS dla hoteli

opublikowano: 14-01-2020, 09:57

R22 za łącznie 30 mln zł stanie się właścicielem 33,3 proc. akcji spółki Profitroom - wiodącego dostawcy aplikacji w modelu SaaS dla hoteli i apartamentów.

R22 umowę inwestycyjną z Profitroom i jego właścicielami podpisało w grudniu ubiegłego roku, jednak ze względu na trwający proces pozyskiwania finansowania, opóźniło podanie tej informacji. Transakcja podzielana jest na etapy. W pierwszym kroku R22 odkupi od akcjonariuszy Profitroom 29,42 proc. akcji, a następnie w czerwcu obejmie kolejne akcjw i będzie miał łącznie 33,34 proc. Spółka posiada opcję zakupu kolejnych akcji Profitroom, dzięki którym w 2024 r. może zostać większościowym akcjonariuszem spółki.

- Inwestycja w Profitroom idealnie wpisuje się w naszą strategię wspierania obecności firm w Internecie i automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu oraz sprzedaży - mówi Jakub Dwernicki, prezes R22.
Zobacz więcej

Ważny krok

- Inwestycja w Profitroom idealnie wpisuje się w naszą strategię wspierania obecności firm w Internecie i automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu oraz sprzedaży - mówi Jakub Dwernicki, prezes R22. WM

Giełdowa spółka 14 stycznia odpisała umowę kredytową z konsorcjum banków mBank oraz ING Bankiem Śląskim związaną z refinansowaniem dotychczasowego zadłużenia oraz pozyskaniem finansowania na realizację inwestycji w Profitroom oraz wykup mniejszościowych udziałów w segmencie hostingu. 

Profitroom działa na polskim rynku od 10 lat, jednak tylko w ciągu ostatnich trzech lat firma wzrosła ponad 3-krotnie, osiągając w 2019 r. ponad 28 mln zł przychodów. Spółka jest liderem polskiego rynku: z jej oprogramowania korzysta ponad połowa hoteli w kraju, w tym 90 proc. niesieciowych hoteli 4-gwiazdkowych, które stanowią główną grupę docelową Profitroom.

Podstawowym produktem spółki jest rozwiązanie do zarządzania rezerwacją noclegów na stronie internetowej danego obiektu, jednak równie ważne są narzędzia umożliwiające zarządzanie innymi kanałami sprzedaży, automatyzacja procesów ofertowania i obsługi płatności, tworzenie stron internetowych czy usługi marketingowe. Z oprogramowania poznańskiej spółki korzysta ponad 2 tys. klientów – głównie w Polsce, jednak spółka ma również wielu klientów z Europy Zachodniej oraz pojedynczych z Azji, Afryki oraz Ameryki Południowej.

 - Widzimy, że w perspektywie kolejnych kilku lat Profitroom powinien utrzymać dynamikę wzrostu na poziomie około 40 proc. rocznie  – mówi Jakub Dwernicki, prezes R22.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GSU

Polecane