R22 zainwestuje 30 mln zł w dostawcę aplikacji SaaS dla hoteli

opublikowano: 14-01-2020, 09:57

R22 za łącznie 30 mln zł stanie się właścicielem 33,3 proc. akcji spółki Profitroom - wiodącego dostawcy aplikacji w modelu SaaS dla hoteli i apartamentów.

R22 umowę inwestycyjną z Profitroom i jego właścicielami podpisało w grudniu ubiegłego roku, jednak ze względu na trwający proces pozyskiwania finansowania, opóźniło podanie tej informacji. Transakcja podzielana jest na etapy. W pierwszym kroku R22 odkupi od akcjonariuszy Profitroom 29,42 proc. akcji, a następnie w czerwcu obejmie kolejne akcjw i będzie miał łącznie 33,34 proc. Spółka posiada opcję zakupu kolejnych akcji Profitroom, dzięki którym w 2024 r. może zostać większościowym akcjonariuszem spółki.

- Inwestycja w Profitroom idealnie wpisuje się w naszą strategię wspierania obecności firm w Internecie i automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu oraz sprzedaży - mówi Jakub Dwernicki, prezes R22.
Zobacz więcej

Ważny krok

- Inwestycja w Profitroom idealnie wpisuje się w naszą strategię wspierania obecności firm w Internecie i automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu oraz sprzedaży - mówi Jakub Dwernicki, prezes R22. WM

Giełdowa spółka 14 stycznia odpisała umowę kredytową z konsorcjum banków mBank oraz ING Bankiem Śląskim związaną z refinansowaniem dotychczasowego zadłużenia oraz pozyskaniem finansowania na realizację inwestycji w Profitroom oraz wykup mniejszościowych udziałów w segmencie hostingu. 

Profitroom działa na polskim rynku od 10 lat, jednak tylko w ciągu ostatnich trzech lat firma wzrosła ponad 3-krotnie, osiągając w 2019 r. ponad 28 mln zł przychodów. Spółka jest liderem polskiego rynku: z jej oprogramowania korzysta ponad połowa hoteli w kraju, w tym 90 proc. niesieciowych hoteli 4-gwiazdkowych, które stanowią główną grupę docelową Profitroom.

Podstawowym produktem spółki jest rozwiązanie do zarządzania rezerwacją noclegów na stronie internetowej danego obiektu, jednak równie ważne są narzędzia umożliwiające zarządzanie innymi kanałami sprzedaży, automatyzacja procesów ofertowania i obsługi płatności, tworzenie stron internetowych czy usługi marketingowe. Z oprogramowania poznańskiej spółki korzysta ponad 2 tys. klientów – głównie w Polsce, jednak spółka ma również wielu klientów z Europy Zachodniej oraz pojedynczych z Azji, Afryki oraz Ameryki Południowej.

 - Widzimy, że w perspektywie kolejnych kilku lat Profitroom powinien utrzymać dynamikę wzrostu na poziomie około 40 proc. rocznie  – mówi Jakub Dwernicki, prezes R22.

a9c2adc0-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GSU

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy