Rada Reklamy poleciła zmianę reklamy internetowej Getin Banku

Presserwis, DI
opublikowano: 23-07-2009, 07:24

Kolejna reklama, tym razem Getin Banku, została uznana za sprzeczną z Kodeksem Etyki Reklamy. Reklamodawcy polecono jej zmianę - donosi Presserwis.

Skarga dotyczy reklamy internetowej kredytu Getin Banku opatrzonej hasłem ”sześć rat gratis, znosimy odsetki”. Konsument w zgłoszonej do Rady Reklamy skardze zwrócił uwagę, że reklamodawca nie podał całkowitego kosztu kredytu i tym samym zabrakło rzeczywistej stopy oprocentowania. To uniemożliwia porównanie tego kredytu z ofertami innych banków, co wprowadza w błąd.

Getin Bank w przysłanym do Rady Reklamy oświadczeniu tłumaczył, że reklama – zgodnie z przepisem art. 16 ustawy o kredycie konsumenckim -nie musiała podawać danych dotyczących kosztów kredytu, dlatego nie pojawiła się tam też rzeczywista roczna stopa oprocentowania.
Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że reklama wymaga modyfikacji, aby nie wprowadzała konsumenta w błąd.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Presserwis, DI

Polecane