Rainbow Tours kupuje za 4,2 mln zł

MAG
02-11-2010, 00:00

Ciągnie pszczołę do tęczy. A raczej Rainbow Tours do Bee Free. Jest umowa przedwstępna.

Ciągnie pszczołę do tęczy. A raczej Rainbow Tours do Bee Free. Jest umowa przedwstępna.

W ostatni piątek giełdowy touroperator podpisał umowę przedwstępną na zakup spółki Bee Free. Za 100 proc. firmy Rainbow Tours zapłaci 4,2 mln zł, a cena będzie o 1 mln zł wyższa, jeśli od 1 listopada do 28 lutego 2011 r. touroperator Bee Free będzie mieć stratę niższą od 1 mln zł.

Nowa stara spółka

"Zarząd Rainbow Tours prognozuje że to przejęcie pozwoli znacznie przekroczyć pułap 500 mln skonsolidowanej sprzedaży w 2011 r., co oznacza obsłużenie ponad 170 tys. klientów" — podała spółka w sobotnim komunikacie.

Bee Free założył Mohammed Ellili, który przez 14 lat był prezesem Exim Tours. W ubiegłym roku odsprzedał swoje udziały dwóm wspólnikom, którzy kierują firmą Exim Tours w Czechach, Słowacji i na Węgrzech i założył własną spółkę. Wraz z nim do Bee Free przeszła część zespołu Exim Tours. Już w pierwszym roku działalności firma miała 70 mln zł sprzedaży.

— Mieliśmy 40377 klientów. Mamy 1600 agentów, w tym 1400 czynnych, którzy już sprzedali przynajmniej jedną ofertę. Cały czas podpisujemy kolejne umowy agencyjne — mówi Rafał Wasiak z Bee Free.

Według oficjalnej prognozy Rainbow Tours ma w tym roku mieć 325 mln zł przychodów i 7,6 mln zł zysku netto.

Do trzech razy sztuka

— To najlepszy moment na przejęcia, bo po dwóch trudnych latach wycena wielu spółek może być niższa. Przejęcie Bee Free jest sygnałem, że mniejsze, młode spółki mogą sobie nieźle radzić na polskim rynku. Są one dopiero na etapie budowy swojej marki, a więc przykładają więcej uwagi do starannej obsługi klientów. Wyraźnie odzwierciedlają to rankingi konsumenckie, a w nich takie firmy jak Bee Free czy 7 Islands osiągają dużo wyższe oceny niż większość uznanych marek działających od wielu lat na rynku. Takie firmy również łatwiej prześwietlić i nie są one obarczone złożoną historią wieloletnich, nie zawsze transparentnych działań biznesowych — komentuje Jacek Dąbrowski z InfoServices.

Jego zdaniem, ten rok pokazał, że doświadczenie na rynku — 18 lat w przypadku Selectours czy Orbisu, najbardziej znanej marki turystycznej w Polsce — nie są gwarantem bezpieczeństwa ani dla klientów ani dla inwestorów. Przypomnijmy, że po ogłoszeniu bankructwa przez Selectours, Rainbow Tours poinformował o zawieszeniu rozmów na temat przejęcia tej spółki. Podobno także przed plajtą Orbis Travel giełdowa spółka dostała propozycję, by przejąć najstarszego polskiego touroperatora.

70 mln zł

Takie przychody w tym roku osiągnie Bee Free — szacują eksperci.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Rainbow Tours kupuje za 4,2 mln zł