Ranking "100 Kobiet Biznesu 2017" - metodologia

Tomasz Starzyk, Bisnode Polska
opublikowano: 13-12-2017, 22:00

METODOLOGIA RANKINGU „100 KOBIET BIZNESU”

Bisnode Polska i redakcja „Pulsu Biznesu” już po raz siódmy wyłoniły „100 Kobiet Biznesu”. Laureatki wybieraliśmy wieloetapowo. Najpierw spośród ponad 3,5 mln podmiotów Bisnode Polska wytypowała panie, które nieprzerwanie przez dwa lata zajmowały stanowisko prezesa lub były właścicielkami firmy. W drugiej fazie, wykorzystując know-how i dostępne w Krajowym Rejestrze Sądowym lub posiadane przez Bisnode Polska sprawozdania finansowe, wytypowaliśmy przedsiębiorstwa o minimalnym — w ocenie organizatorów — ryzyku współpracy: działają na rynku minimum trzy lata, w latach 2016-15 wykazały dodatnią dynamikę wartości sprzedaży i zysku, miały dodatni wynik finansowy, terminowo wywiązywały się z obowiązku publikacji danych finansowych lub przesłały swoje wyniki bezpośrednio do Bisnode Polska. Poza tym w środowisku biznesowym są cenione i mają nieposzlakowaną opinię. Nigdy nie odnotowano wobec nich w sądach gospodarczych negatywnych zdarzeń prawnych, rozumianych jako wnioski o upadłość czy likwidację. W efekcie wyłoniliśmy 100 firm zarządzanych w 100 proc. przez panie. Przedsiębiorstwa podzieliliśmy na dwie grupy według przychodu za ostatni rok obrachunkowy. Pierwszą — małych i średnich firm — stanowią te, które w 2016 r. w sprawozdaniu finansowym wykazały roczny przychód nieprzekraczający 50 mln zł, ale większy niż 100 tys. zł. W drugiej grupie znalazły się korporacje i przedsiębiorstwa z rocznym przychodem powyżej 50 mln zł. Historia każdej pani z zestawienia „100 Kobiet Biznesu” udowadnia, że ciężką pracą, a także ciekawym pomysłem można osiągnąć wielki sukces. Laureatkom siódmej edycji „100 Kobiet Biznesu” serdecznie gratuluję w imieniu swoim i wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska.

Tomasz Starzyk, Bisnode Polska
Zobacz więcej

Tomasz Starzyk, Bisnode Polska ARC

O Bisnode

Bisnode jest europejskim liderem w dostarczaniu danych i analiz. W 18 krajach zatrudnia 2400 pracowników. Pomaga firmom zdobywać nowych klientów i utrzymywać bezpieczne relacje biznesowe przez cały okres współpracy. Podejmowanie trafnych decyzji umożliwia klientom poprzez inteligentne wykorzystanie danych. Oznacza to, że może połączyć, a następnie przeanalizować własne dane z danymi klienta i powstającymi każdego dnia na świecie, zwanymi Big Data. Więcej informacji na stronie: www.bisnode.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tomasz Starzyk, Bisnode Polska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Ranking "100 Kobiet Biznesu 2017" - metodologia