Raport: kupując mieszkanie Polacy kierują się ceną i lokalizacją

PAP
aktualizacja: 10-10-2017, 13:42

Polacy kupując mieszkania kierują się przede wszystkim jego lokalizacją i ceną, wynika z raportu ARC Rynek i Opinia. Dodano, że 84 proc. respondentów, którzy kupili mieszkanie sprawdzało wiarygodność dewelopera.

Za balkon kupujący są w stanie zapłacić nawet 23 tys. zł.
Zobacz więcej

Za balkon kupujący są w stanie zapłacić nawet 23 tys. zł.

"Cena i lokalizacja mieszkania to najważniejsze kryteria wyboru mieszkania. Obydwa te kryteria w istotny sposób na siebie wpływają" - wynika z zebranych danych. Z kolei, trzecim najważniejszym kryterium wyboru jest wielkość mieszkania i liczba pokoi.

Z raportu wynika także, że osoby kupujące mieszkania korzystają z rabatów - najpopularniejszy był rabat od całkowitej ceny mieszkania. Jednak blisko połowa osób, które kupiły mieszkanie przyznaje, że nie korzystała z żadnej oferty promocyjnej.

84 proc. respondentów, którzy kupili mieszkanie sprawdzało wiarygodność dewelopera. Najczęściej sprawdzali wiarygodność poprzez dokładne zapoznanie się z treścią umowy (58 proc.) oraz sprawdzanie opinii w internecie, głównie na forach (50 proc.).

Z badania wynika, że Polacy na etapie planowania zakupu mieszkania chcą sprawdzić wiarygodności dewelopera na podstawie m.in. prawa własności gruntu, planów zagospodarowania terenu, pozwoleń na budowę do gruntu.

Jak wskazała, cytowana w raporcie, Agnieszka Doktorska z ARC Rynek i Opinia, "w rzeczywistości jednak znacznie niższy odsetek kupujących rzeczywiście sprawdza deweloperów tak dokładnie". "Najczęściej kupujący ograniczają się do dokładnego przeczytania umowy oraz do sprawdzenia opinii w internecie. Może to świadczyć o dość dużym poziomie zaufania w stosunku do deweloperów" - oceniła.

Badanie zostało zrealizowane metodą ankiet internetowych CAWI na próbie 510 osób, które kupiły mieszkanie/dom na rynku pierwotnym oraz które zamierzają kupić mieszkanie na rynku pierwotnym lub wtórnym do końca 2018 roku.

ARC Rynek i Opinia od 25 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Raport: kupując mieszkanie Polacy kierują się ceną i lokalizacją