Raport WWF: Europa produkuje za mało papieru z recyklingu

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 25-11-2005, 16:22

Producenci oferują konsumentom zbyt mało papieru toaletowego i chusteczek wyprodukowanych z zastosowaniem recyklingu - alarmuje Międzynarodowa Organizacja Ekologiczna WWF w swoim najnowszym raporcie na temat tego sektora rynku.

Producenci oferują konsumentom zbyt mało papieru toaletowego i chusteczek wyprodukowanych z zastosowaniem recyklingu - alarmuje Międzynarodowa Organizacja Ekologiczna WWF w swoim najnowszym raporcie na temat tego sektora rynku.

    Autorzy raportu podkreślają, że większość produktów takich jak chusteczki higieniczne, ręczniki papierowe i papier toaletowy dostarczanych europejskim gospodarstwom domowym, zawiera alarmująco niski poziom włókien powstałych w procesie recyklingu.

    "Takie działanie w dużym stopniu przyczynia się do zbyt rozrzutnego wykorzystania zasobów leśnych, zagrożonych w skali światowej" - informuje WWF w swoim raporcie.

    WWF zachęca także, aby sami konsumenci szukali i pytali o produkty higieniczne z recyklingu.

    Autorzy raportu alarmują, że każdego roku 25 mln drzew wycinanych jest jako surowiec do produkcji papierów higienicznych trafiających tylko na rynek europejski. W rezultacie surowiec do produkcji jest pozyskiwany bezpośrednio z naturalnych lasów i plantacji z całego świata i kończy jako odpady, które nie nadają się do ponownego wykorzystania.

    "Producenci muszą wykorzystywać więcej surowca z recyklingu w swoich produktach higienicznych, ponieważ oznacza to więcej drzew w lesie. Papier toaletowy i ręczniki w biurach, szkołach i hotelach są w większości produkowane ze zrecyklingowanego włókna i nie ma powodu, dlaczego takie same produkty nie mają trafić do supermarketów i naszych domów" - uważa WWF.

    Według WWF, koncerny powinny lepiej informować klientów o tym, że dany produkt powstał w procesie recyklingu. Niedopuszczalne jest również wprowadzanie konsumentów w błąd przez symbole recyklingu na opakowaniach papierów higienicznych, ponieważ często odnoszą się do samego opakowania, a nie jego zawartości.

    Z danych organizacji ekologicznej wynika, że branża papierów higienicznych w Europie jest warta około 8,5 mld euro rocznie i stanowi 26 proc. światowej konsumpcji. Europejczyk zużywa średnio 13 kg papieru toaletowego rocznie, czyli około 57 rolek.

    W sumie wszyscy Europejczycy zużywają 22 mld rolek papieru toaletowego, czyli ilość, która mogłaby opleść kulę ziemską 12 tys. razy. Dla porównania statystyczny Polak zużywa rocznie ok. 4 kg papieru toaletowego, czyli 18 rolek.

    Raport, opublikowany na stronach internetowych organizacji, analizuje praktyki pięciu największych europejskich producentów papierów higienicznych - Procter and Gamble, SCA, Kimberly Clark, Metsa Tissue i Georgia Pacific, które w sumie zaopatrują blisko 70 proc. europejskiego rynku.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane