Ratunkowa aplikacja

Łukasz Krzeski
opublikowano: 02-02-2010, 00:00

Rozwój technologiczny całkowicie zmienił oblicze kampanii edukacyjnych i akcji społecznych. Dzisiaj skuteczność działań zwracających uwagę na ważne ludzkie problemy można radykalnie zwiększyć, wykorzystując nowoczesne rozwiązania w internecie czy telefonii komórkowej.

Dobrym przykładem jest telefoniczna aplikacja "Pierwsza pomoc", będąca zbiorem podstawowych zasad ratowania poszkodowanych w nagłych wypadkach. Wbrew pozorom, bardzo niewiele osób wie, jak należy się zachowywać w takich sytuacjach, a jeszcze mniej potrafi nieść pierwszą pomoc skutecznie. Łatwa do ściągnięcia na komórkę, zrozumiała i prosta w użyciu aplikacja wyjaśniająca zasady ratowania życia może ten stan rzeczy znacząco zmienić. Zainteresowanie taką wiedzą okazuje się niemałe. Dzisiaj aplikację ma w swoich telefonach już ponad 20 tys. użytkowników i ich liczba stale rośnie. Zwłaszcza w obliczu śnieżnej i mroźnej zimy, a także grożącej Polsce powodzi takie ratunkowe narzędzie staje się wręcz bezcenne.

Podobne działania w wielu krajach Europy są ważnym elementem społecznej odpowiedzialności biznesu. Z zainteresowania "Pierwszą pomocą" widać, że trafiają one na podatny grunt również w Polsce. Firmy i instytucje organizujące bądź wspierające kampanie społeczne coraz częściej wykorzystują możliwości nowych technologii. Przekonują się także, że umożliwiają one komunikację w najtrudniejszych sytuacjach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Krzeski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy