Koncern Reckitt Benckiser, brytyjski producent szybkozbywalnych dóbr konsumenckich spodziewa się wyhamowania wysokiego trendu sprzedaży w tym roku, po tym jak w 2020 firma odnotowała rekordowe przychody, informuje Reuters.
Chris Ratcliffe/Bloomberg
Koncern Reckitt Benckiser, brytyjski producent szybkozbywalnych dóbr konsumenckich spodziewa się wyhamowania wysokiego trendu sprzedaży w tym roku, po tym jak w 2020 firma odnotowała rekordowe przychody, informuje Reuters.
Firma oczekuje, że w 2021 r. wzrost sprzedaży kształtować się będzie w przedziale od 0 do 2 proc. Tymczasem analitycy prognozują jej spadek rzędu 0,4 proc.
W ubiegłym roku firma zarejestrowała wzrost sprzedaży typu like-for-like o 11,8 proc. co jest najlepszym wynikiem od utworzenia Reckitt w 1999 r. W tym przypadku rynek oczekiwał zwyżki o 11,9 proc.
Tak wysoka dynamika wynikała z masowanych zakupów produktów ochrony zdrowia i do pielęgnacji w związku z wybuchem pandemii koronawirusa.
Firma zapowiedziała sprzedaż swojego biznesu produktów do pielęgnacji stóp pod marką Scholl, której sprzedaż w 2020 r. przyniosła wpływy rzedu 2050 mln GBP (dane brokera Jefferies). Przejmie ją firma private equity Yellow Wood Partners. Z kolei w ręce Reckitt trafi żel przeciwbólowy Biofreeze produkowany przez Performance Health. Nie ujawniono szczegółów obu transakcji.
Oprócz tego brytyjski potentat rozpoczął badanie swojej działalności na chińskim rynku w zakresie preparatów dla niemowląt, która ma 6 proc. udział w sprzedaży grupy.