Redan marzy o zysku, LPP o przejęciach

Magdalena Laskowska
28-02-2008, 00:00

Polacy zarabiają coraz więcej i coraz chętniej wydają pieniądze na ubrania. Odzieżowe spółki zacierają ręce.

Boom gospodarczy pomaga odzieżówce. Nie całej

Polacy zarabiają coraz więcej i coraz chętniej wydają pieniądze na ubrania. Odzieżowe spółki zacierają ręce.

Mówią, że nie szata zdobi człowieka, ale spółki handlujące ubraniami są innego zdania. Świadczą o tym rozwijające się w szybkim tempie odzieżowe sieci. Liderem branży pod względem wyników jest gdańska spółka LPP, która ubiegły rok zakończyła z 1,27 mld zł przychodów ze sprzedaży i 134,6 mln zł zysku netto.

Będą zakupy

LPP prowadzi 181 sklepów Reserved (z czego 109 w Polsce) oraz 128 Cropp (98 w Polsce). W tym roku planuje otwarcie 77. I szuka w Polsce oraz u sąsiadów okazji do przejęć.

— Myślimy o kupnie kilku nowych marek. Interesują nas firmy z silną, masową marką odzieżową i własną siecią dystrybucji o co najmniej 100 mln zł obrotu — mówi Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.

Analitycy spodziewają się, że w 2008 r. LPP osiągnie 187 mln zł zysku netto przy przychodach 1,61 mld zł.

Zaszkodził Troll

Dużo gorzej niż LPP radzi sobie Redan, łódzki konkurent zarządzający 239 salonami trzech odzieżowych marek. Od lat nie może wyjść na swoje. Co prawda, jeszcze w 2006 r. spółka zarobiła 159 tys. zł, ale tylko dlatego że sprzedała biurowiec za 30 mln zł. Gdyby nie to, miałaby 10 mln zł straty.

Także wyniki Redanu z 2007 r. nie dają akcjonariuszom powodów do radości. Przychody wyniosły co prawda 259,1 mln zł, wobec 246 mln zł rok wcześniej, jednak strata sięgnęła 8,6 mln zł.

— Negatywnie na nasze wyniki wpłynął Troll. Nie trafiliśmy z kolekcjami i sieć miała 5,6 mln zł straty —mówi Bogusz Kruszyński z zarządu Redana.

W tym roku zarząd liczy na 10-15-procentowy wzrost obrotów. I marzy o zysku. Chce zamknąć nierentowne sklepy, zmienić kolekcje i zatrudnić nowych projektantów.

Czwarty kwartał nie był udany dla Monnari. Przychody wyniosły 56,79 mln zł (rok temu 34,56 mln zł). Zysk netto się obniżył do 6,29 mln zł z 6,33 mln zł. Było to spowodowane m.in. dużymi nakładami na reklamę oraz stratami nowych spółek w Niemczech i w Rosji

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Redan marzy o zysku, LPP o przejęciach