Redan wyda w tym roku mniej

MB
18-02-2009, 00:00

Łódzka grupa, która ma za sobą wreszcie udany rok, szykuje się na przyjęcie kryzysu. Tnie wydatki i szuka oszczędności.

Łódzka grupa, która ma za sobą wreszcie udany rok, szykuje się na przyjęcie kryzysu. Tnie wydatki i szuka oszczędności.

Odzieżowa spółka, która w czasach hossy przez lata była na minusie, w ubiegłym roku zanotowała rekordowe jak na siebie wyniki. Redan miał 6 mln zł zysku netto, wobec 9,2 mln straty w 2007 r., oraz 301 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 259,2 mln zł rok wcześniej.

— Na poprawę wyników duży wpływ miała sprzedaż dwóch głównych sieci: Top Secret i Textilmarket, które łącznie zapewniają blisko 80 proc. przychodów całej grupy — mówi Piotr Kulawiński, prezes Redana.

Negatywny wpływ na wyniki spółki miała natomiast trzecia sieć grupy — Troll.

— Zastanawiamy się też, co zrobić z nierentownymi sklepami Trolla. W dobrych czasach czekalibyśmy spokojnie, aż marka urośnie i wyjdzie na swoje. Teraz nie ma na to czasu — przyznaje Piotr Kulawiński.

Jednym z branych przez zarząd pod uwagę scenariuszy jest jej sprzedaż.

— Zrobimy to w ostateczności — zaznacza Piotr Kulawiński.

W obliczu kryzysu zarząd zapowiedział cięcia kosztów.

— W tym roku wydamy o 8 mln zł mniej, niż wstępnie planowaliśmy — zapewnia Piotr Kulawiński.

Gdzie Redan poszuka oszczędności?

— Wstrzymamy otwarcia własnych sklepów, skupimy się na franczyzie, ograniczymy wydatki na marketing, będziemy renegocjować umowy najmu — wylicza Piotr Kulawiński.

Inwestorów nie wzruszyły wieści ze spółki i na zamknięciu wczorajszej sesji za akcję Redana po 0,8-procentowym spadku płacono 2,5 zł

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Prawo / Redan wyda w tym roku mniej