Reklama w social mediach przebije próg 50 mld USD

Wartość środków przeznaczanych na reklamę w mediach społecznościowych jest nakierowana by do 2020 r. nadrobić zaległości wobec przychodów reklamowych w prasie, prognozuje jedna z wiodących firm badawczych, na którą powołuje się Reuters.

Szybki rozwój platform społecznościowych na urządzeniach mobilnych, jak również szybsze połączenia z Internetem i bardziej wyrafinowane technologie, zmusza i zachęca wiele osób do korzystania z tych źródeł informacji.

Social media
Zobacz więcej

Social media

ARC

Agencja reklamowa Zenith Optimedia, należąca do Publicis Francji, przewiduje, że globalne wydatki na reklamę w mediach społecznościowych będą stanowiły 20 proc. wszystkich reklam internetowych w 2019 r. generując 50 mld USD. Ma to być tylko o 1 proc. mniej niż przychody z reklam zamieszczanych w prasie. ZO spodziewa się, że w kolejnym  roku social media wyprzedzą pod tym względem gazety.

Media społecznościowe i wideo online kontynuują wzrost globalnych wydatków na reklamę, mimo zagrożeń politycznych dla gospodarki – ocenia Jonathan Barnard, szef prognozowania w Zenith Optimedia.

Przemysł medialny poddał się w ostatnich latach dramatycznym zmianom w trendach reklamowych po tym jak firmy zaczęły masowo przenosić swoje budżety reklamowe z tradycyjnych źródeł, takich jak gazety do stron internetowych znajdujących się na komputerach i telefonach komórkowych.

Raport Zenith prognozuje, że wydatki na reklamę globalna wzrosną o  4,4 proc. w 2017 r., zyskując w tym samym tempie jak w 2016 r., który to rok należy uznać do udanych mając na uwadze tak istotne wydarzenia jak Igrzyska Olimpijskie, referendum w Wielkiej Brytanii i wybory prezydenckie w USA.

Równie dynamicznie rośnie rynek reklamy wideo online. Zenith zakłada, że osiągnie on w 2019 r. poziom 35,4 mld USD nieznacznie wyprzedzając kwoty wydawane na reklamę radiową, ale wciąż pozostając znacznie poniżej wartości reklam telewizyjnych.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Reklama w social mediach przebije próg 50 mld USD