Reklamy w internecie są lepsze

Wojciech Chmielarz
12-12-2007, 00:00

W internecie oglądamy najczęściej wideo o tematyce muzycznej, humorystycznej oraz informacyjne — wynika z badania firmy Gemius.

Filmy w sieci oglądamy głównie po to, żeby się pośmiać, a następnie przesyłamy je znajomym

W internecie oglądamy najczęściej wideo o tematyce muzycznej, humorystycznej oraz informacyjne — wynika z badania firmy Gemius.

Wyskakujące okienka oraz reklamy na portalach internetowych to już za mało dla reklamodawców, którzy szukają wciąż nowych dróg dotarcia ze swoim przekazem do klientów.

— Zapis wideo w internecie jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się form przekazu, także reklamowego, dlatego też postanowiliśmy dowiedzieć się, kim są osoby korzystającego z tego medium i jaka jest percepcja odbioru wideo oraz reklamy wideo w sieci. Poprzez badanie chcieliśmy określić potencjalną grupę odbiorców komunikacji reklamowej, ale także zebrać konkretne informacje, które pozwolą nam celniej przygotowywać rekomendacje działań zarówno dla naszych klientów, jak też dla całej branży — tłumaczy cel badania Maciej Hutyra z domu mediowego Value Media.

Badanie przeprowadzono na grupie około 1 tys. osób w różnych kategoriach wiekowych.

Jak wideo, to w domu

Większość badanych, bo aż 90 proc., miała kontakt z wideo w internecie, a 73 proc. z nich miało kontakt z internetową reklamą tego typu. Filmy najczęściej oglądamy w domu (84 proc.). Jest to jedna z form spędzania wolnego czasu, o czym może świadczyć to, że 62 proc. badanych ogląda reklamy wideo wraz ze znajomymi, rodziną i przyjaciółmi. Najczęściej są to filmy humorystyczne (63 proc.), poświęcone muzyce (54 proc.) i informacjom (36 proc.). Ponad połowa badanych równie chętnie ogląda filmy amatorskie, jak i profesjonalne. Jednak w grupie kobiet oraz osób w wieku powyżej 35 lat przeważają zwolennicy filmów wysokiej jakości.

— Prawie dwie trzecie internautów mających kiedykolwiek kontakt z reklamami wideo przynajmniej raz otrzymało od kogoś link do strony z zawartością wideo oraz oglądało je w internecie w towarzystwie rodziny lub znajomych. Co drugiemu internaucie zdarzyło się przesłać komuś link do treści wideo, a co trzeci komentował internetowe reklamy wideo na stronie lub forum internetowym. W dobie Web 2.0 to internauci w głównej mierze decydują o treściach, jakie czytają, z kim i w jakiej formie się komunikują — wyjaśnia Robert Hałacz z firmy badawczej Gemius.

Zdaniem 62 proc. badanych, długość filmu reklamowego nie powinna przekraczać 10 sekund. Internauci najczęściej zapamiętują reklamy wideo telefonii komórkowej, samochodów, usług finansowych, rozrywki oraz usług turystycznych.

10 sekund reklam

Użytkownicy sieci najbardziej nie lubią ogłoszeń w wyskakującym okienku na stronach WWW oraz tych pojawiających się przed filmem, który chcą obejrzeć. Pozytywnie jednak oceniają reklamę umieszczoną na stronie na stałe lub link do reklamy przesłany e-mailem. Warto przy tym podkreślić, że reklamy wideo w sieci uważane są za bardziej pomysłowe, interesujące, zrozumiałe i przekonujące do zakupu określonego produktu oraz chętniej oglądane niż pozostałe reklamy internetowe. Są przy tym gorzej oceniane niż reklamy telewizyjne.

Wojciech Chmielarz

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Chmielarz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Reklamy w internecie są lepsze