Rekord Hondy

Paweł Janas
10-08-2004, 00:00

Japoński producent sprzedał w lipcu o ponad 124 proc. więcej aut niż w analogicznym okresie 2003 r. Inni gracze są mniej zadowoleni.

Wstępne dane Samaru, dotyczące lipcowej sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce, potwierdziły nasze ubiegłotygodniowe „czarne” prognozy. Tylko trzy spośród pierwszych dziesięciu firm polskiego rynku odnotowały w lipcu wzrost miesięcznych wyników w porównaniu z poprzednim rokiem.

— Największy wzrost osiągnęła japońska Honda. W lipcu firma sprzedała 1413 aut, aż o 124,3 proc. więcej niż rok temu. To najwyższy wskaźnik dynamiki wzrostu wśród czołowych producentów — podkreśla Wojciech Drzewiecki, szef firmy Samar.

Niestety, lipiec przyniósł dalszy spadek sprzedaży. Do rąk klientów trafiło 22,1 tys. aut, o niecałe 5 proc. mniej niż w czerwcu, ale aż o 24,2 proc. mniej niż w lipcu 2003 r.

— Sprzedaż od stycznia do lipca wyniosła 214,8 tys. aut. Nadal jest wyższa od ubiegłorocznej, jednak już tylko o 7,2 proc. Utrzymanie trendu wzrostowego jest wyłącznie zasługą dobrych rezultatów uzyskanych do końca kwietnia — informuje szef Samaru.

Według niego, głównym powodem zmniejszenia ruchu w salonach są zmiany w przepisach podatkowych (VAT), wpływające na ograniczenie oferty „aut z kratką”. To jedna strona medalu. Jego zdaniem, zagrożeniem jest też lawinowo rosnący import używanych aut z Unii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Rekord Hondy