Rekordowa sprzedaż Volvo

DI, PAP
06-01-2018, 21:24

Volvo Cars przekroczyło w 2017 roku własny rekord sprzedaży z poprzednich 12 miesięcy.

Volvo XC90
Zobacz więcej

Volvo XC90

Fot. Volvo

Na całym świecie szwedzka firma motoryzacyjna sprzedała 571,5 tys. pojazdów - o 7 proc. więcej niż w 2016 roku - podał w piątek producent samochodów osobowych.

Nowy rekord ustanowiono pomimo spadku o 1,5 proc. rok do roku sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Największy, blisko 26-proc. wzrost szwedzki producent będący własnością chińskiego koncernu Geely odnotował w Chinach, gdzie w minionym roku zrealizowano 114,4 tys. dostaw do klientów końcowych.

Chiny to obecnie największy rynek producenta. Łącznie w regionie Azji i Pacyfiku wzrost sprzedaży pojazdów Volvo Cars sięgnął 20,9 proc. W regionie Europy, Bliskiego Wchodu i Afryki sprzedaż wzrosła o 3,3 proc., natomiast w Ameryce Północnej i Południowej - o 0,7 proc.

Największym zainteresowaniem wśród klientów cieszył się nowy SUV Volvo XC60 oraz samochody serii 90 zbudowane na platformie podwoziowej SPA dającej szerokie możliwości adaptacji najnowszych technologii i designu do szerokiej palety modeli. Płyta podłogowa została opracowana przez Volvo z myślą o pojazdach średniej i dużej wielkości.

Wypuszczony na rynek w marcu 2017 roku XC60 był w Europie liderem sprzedaży w segmencie SUV-ów klasy średniej. Jesienią zeszłego roku Volvo zaprezentowało XC40 - pierwszy model producenta w szybko rozwijającym się segmencie małych SUV-ów. Razem z nim wprowadzona została oferta stałego abonamentu za samochód - pakiet usług Care by Volvo.

W ubiegłym roku firma kontynuowała budowę pierwszej fabryki Volvo w położonej nad Atlantykiem Karolinie Południowej w południowo-wschodnich Stanach Zjednoczonych. Volvo ogłosiło także, że oprócz modelu S60 do zakładu przeniesiona zostanie produkcja następnej generacji modelu XC90 (od 2021 roku). Oznacza to zwiększenie planowanego zatrudnienia do niemal 4 tys. etatów oraz zwiększenie nakładów inwestycyjnych do 1,1 mld dolarów.

Szwedzki producent prowadzi obecnie działania związane z elektryfikacją swoich pojazdów. W tym celu Volvo wprowadziło na rynek nową markę Polestar. Zajmie się ona rozwojem technologicznym napędów elektrycznych. W lipcu minionego roku firma ogłosiła, że każdy nowy model Volvo wprowadzony na rynek po 2019 roku będzie wyposażony w silnik elektryczny – albo jako podstawowe źródło napędu, albo jako jednostkę wspomagającą.

Pod koniec 2017 roku Volvo Cars podpisało umowę z firmą Uber, wchodząc tym samym w całkowicie nowy obszar rynku. Współpraca obejmuje zaopatrzenie Ubera w nawet 24 tys. autonomicznych pojazdów bazowych w okresie od 2019 do 2021 roku.

Volvo Cars było w przeszłości spółką córką szwedzkiego producenta samochodów ciężarowych AB Volvo, jednak w 1999 zostało przejęte przez amerykańskiego Forda. W 2010 roku markę odkupił chiński koncern Geely. Pod koniec grudnia 2017 roku grupa z siedzibą w Hangzhou kupiła również 8,2 proc. akcji AB Volvo. Rok wcześniej Geely i Volvo Cars utworzyły wspólnie nową markę samochodów elektrycznych i hybrydowych Lynk, która od 2019 roku ma trafić do sprzedaży w Europie, a rok później w USA.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Rekordowa sprzedaż Volvo