Czytasz dzięki

Rekordowy lipiec na warszawskiej giełdzie

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 04-08-2005, 12:17

Lipiec 2005 r. na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW) był rekordowy nie tylko pod względem liczby debiutów. Biorąc pod uwagę inne wskaźniki giełdowej koniunktury okazuje się, że miesiąc ten zasługuje na miano rekordowego lipca w historii giełdy - poinformowała GPW w czwartkowym komunikacie.

Lipiec 2005 r. na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW) był rekordowy nie tylko pod względem liczby debiutów. Biorąc pod uwagę inne wskaźniki giełdowej koniunktury okazuje się, że miesiąc ten zasługuje na miano rekordowego lipca w historii giełdy - poinformowała GPW w czwartkowym komunikacie.

Biorąc pod uwagę wartość obrotów akcjami w lipcu od początku funkcjonowania GPW, czyli od 1991 roku, lipiec 2005 wypadł najlepiej. Łączna wartość obrotów akcjami na sesjach  wyniosła prawie 14,2 mld zł, czyli prawie dwa razy więcej, niż w poprzednim najlepszym lipcu - w roku 1999 (obroty na poziomie 7,2 mld zł). W ubiegłym roku w lipcu obroty wyniosły 6,1 mld zł.

Dla porównania - w pierwszym roku funkcjonowania GPW, w lipcu 1991, obrót akcjami wyniósł 1,6 mln zł, WIG spadł o 3 proc., a zadebiutowała tylko jedna spółka.

W lipcu 2005 rekordowy był również wolumen obrotu kontraktami terminowymi na indeksy - 447 tys. 214 sztuk, czyli prawie dwa razy więcej niż w 2004 r. Poprzedni rekord padł w 2001 roku (379 tys. 77 sztuk). Obrót kontraktami terminowymi na indeksy zaczął się w 1998 r.

Również pod względem liczby spółek, które zadebiutowały na giełdzie, lipiec był rekordowy - na parkiecie pojawiło się 6 nowych firm. W lipcu ubiegłego roku zadebiutowały 4. 

Jednak chociaż w lipcu 2005 indeks WIG aż 11 razy poprawiał swój rekord wszechczasów, przekraczając nawet barierę 30 tys. punktów, lepszy pod względem skali wzrostu WIG pozostaje lipiec 1994 roku. Wówczas główny indeks warszawskiej giełdy wzrósł o 37,5 proc. Lipcowy wzrost WIG w 2005 to 7,5 proc.

Wyższe wzrosty WIG, poza lipcem 1994 r, zanotowano też w 1992 (16,3 proc.), 1993  (19,7 proc.) i 2003 (12,6 proc.).

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane