Rekordu nie będzie

SYS
opublikowano: 28-09-2009, 00:00

Ubiegły rok był najlepszym w historii polskiego leasingu. Na powtórzenie tego wyniku raczej się jednak nie zanosi.

Ubiegły rok był najlepszym w historii polskiego leasingu. Na powtórzenie tego wyniku raczej się jednak nie zanosi.

Łączna wartość rynku polskiego leasingu wyniosła w 2008 r. 33,1 mld zł. To o ponad 2 mld więcej niż w 2007 r. Już od wielu lat klienci w Polsce są najbardziej zainteresowani leasingiem pojazdów. W ubiegłym roku z tej formy skorzystało aż 65 proc. wszystkich leasingobiorców środków trwałych. Obecnie w leasingu finansowanych jest już około 70 proc. firmowych aut. Skąd tak duża popularność tej formy? Przyczyną są m.in. korzyści podatkowe, bilansowe, a także wynikające z niższych kosztów ubezpieczenia.

Coraz większym zainteresowaniem cieszył się także leasing maszyn i urządzeń (w ciągu roku wzrost z 30 do 33 proc. rynku). Systematycznie rósł także sektor IT. Pod koniec 2008 r. spadła jednak dynamika usług leasingowych, co się ściśle wiąże z kryzysem gospodarczym. Mniejsza aktywność firm na rynku i mniej inwestycji — to się z pewnością negatywnie odbije na tegorocznych wynikach branży leasingowej.

Ale jest również dobra wiadomość. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego tak zmieniło przepisy, że wydatki z tytułu leasingu można obecnie zrefundować jednorazowo. Wcześniej było to możliwe jedynie w ratach i w czasie ograniczonym okresem budżetowym. Pozytywnym impulsem dla rynku leasingu powinny być więc projekty inwestycyjne współfinansowane z funduszy unijnych.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SYS

Polecane