Amerykanie wydali w sieci 1,52 mld USD w Święto Dziękczynienia

opublikowano: 24-11-2017, 10:02
aktualizacja: 24-11-2017, 10:03

Coraz większą rolę w handlu internetowym w Stanach Zjednoczonych odgrywają telefony komórkowe. W tym roku Amerykanie wydali na zakupy internetowe w Dzień Dziękczynienia 1,52 mld USD, informuje MarketWatch.

Jak wynika z raportu firmy Adobe, w czwartek zakupy dokonane za pośrednictwem smart fonów stanowiły 46 proc. handlu internetowego w USA. Stanowi to aż 15,2-procentowy wzrost względem ubiegłego roku. Wartość całego handlu online wzrosła natomiast o 16,8 proc.

Zwiększony ruch widać szczególnie w godzinach wieczornych, czyli po tradycyjnej uczcie.

Zobacz więcej

FOT. Bloomberg

- Szczerze mówiąc, myślę, że podczas tych wszystkich uroczystości w Dzień Dziękczynienia nadchodzi taki moment, gdy jesteśmy już nieco zmęczenie zbyt dużą ilością ludzi wokół i rozmów – powiedział w rozmowie z The Wall Street Journal Dorion Carroll, wiceprezes Amazona odpowiedzialny za zakupy mobilne.

Czterodniowy długi weekend w Stanach Zjednoczonych sprzyja szczególnie handlowi internetowemu, który tym samym rozpoczyna festiwal przedświątecznych promocji i zakupów.

Adobe przewiduje, że tegorocznym sezonie świątecznym wartość e-handlu wzrośnie o 13,8 proc. wobec ubiegłego roku i wyniesie aż 107,4 mld USD. Zdaniem firmy „Cyber Monday” czyli dzień promocji internetowych przypadający w najbliższy poniedziałek, przyniesie rekordowy wynik sprzedażowy 6,6 mld USD oznaczający 16,5 proc. wzrostu wobec 2016 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Amerykanie wydali w sieci 1,52 mld USD w Święto Dziękczynienia