Remonty ulic w centrum Białegostoku za 25 mln zł

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 14-10-2005, 12:39

25 mln zł będzie kosztowała rozpoczynająca się w piątek modernizacja kilku ważnych komunikacyjnie ulic w centrum Białegostoku.

25 mln zł będzie kosztowała rozpoczynająca się w piątek modernizacja kilku ważnych komunikacyjnie ulic w centrum Białegostoku.

    Jak poinformował PAP rzecznik prezydenta Białegostoku Tadeusz Arłukowicz, większość pieniędzy na te inwestycje pochodzi z UE w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR).

    W piątek zaczynają się remonty ulic Kalinowskiego i Zwierzynieckiej. W poniedziałek ruszy remont ulicy Liniarskiego, a 26 października zacznie się remont ulicy Skłodowskiej. Ulice po remoncie będą miały nową nawierzchnię, będą też budowane kanały deszczowe, sieć sanitarna i wodociągowa oraz remontowane chodniki dla pieszych i sygnalizacja świetlna. Przebudowanych zostanie sześć skrzyżowań.

    W listopadzie zaczną się remonty kolejnych dwóch ważnych komunikacyjnie ulic w centrum miasta: placu Uniwersyteckiego i Kopernika. Następne remonty ulic 11 Listopada i placu Katyńskiego rozpoczną się wiosną 2006 roku.

    Łącznie dzięki dofinansowaniu z UE i budżetowi gminy w Białymstoku ma być zmodernizowanych około 5 km najbardziej newralgicznych ulic w centrum miasta. Remonty będą oznaczać duże utrudnienia dla kierowców, niektóre autobusy komunikacji miejskiej będą miały zmienione trasy.

    Remonty dróg są pierwszym elementem projektu "Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku". Drugi jego element to zakup przez miasto 43 nowych autobusów na potrzeby komunikacji miejskiej. Cały projekt ma wartość 71,1 mln zł, z czego 42,6 mln to dotacja unijna. Przetarg na zakup autobusów gmina Białystok ma ogłosić wkrótce.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane