Repeta konkursu w Łodzi

MIR
opublikowano: 08-10-2008, 00:00

Dzięki terminalowi za 140 mln zł port lotniczy będzie mógł obsłużyć 2 mln pasażerów.

Dzięki terminalowi za 140 mln zł port lotniczy będzie mógł obsłużyć 2 mln pasażerów.

Pierwszy konkurs na budowę kolejnego terminalu lotniska w Łodzi został unieważniony, choć wpłynęło kilkanaście ofert. Wojciech Łaszkiewicz, wiceprezes portu, tłumaczy, że popełniono zbyt wiele drobnych błędów proceduralnych.

Od poniedziałku przez dziesięć dni trwa zbieranie ofert w kolejnym konkursie. Z nieoficjalnych informacji wynika, że w wyścigu po kontrakt startują podmioty, które rozważają także zaangażowanie kapitałowe w porcie należącym do samorządu wojewódzkiego i miasta Łodzi.

— Nowy trzykondygnacyjny obiekt ma zostać ukończony w 2010 r. Jego koszt szacowany jest na 140 mln zł. Część funduszy będzie pochodziła z Unii, a ponieważ brakuje rozporządzeń wykonawczych, inwestycja ruszy zapewne dopiero w przyszłym roku — mówi Wojciech Łaszkiewicz.

Z chwilą oddania do użytku nowego, trzeciego, terminalu, drugi (tymczasowy) zostanie zdemontowany i przeniesiony w inne miejsce jako zaplecze techniczne. Inwestycja pozwoli łódzkiemu portowi na obsługę nawet 2 mln pasażerów rocznie. Dla porównania: w 2006 r. lotnisko przyjęło 204,7 tys. pasażerów, a w 2007 r. już 312,3 tys. Strategię rozwoju siatki połączeń dla lotniska przygotowuje Lufthansa Consulting, która została wybrana w przetargu.

Łódzki port stale inwestuje. W tym roku powstał parking na ponad 300 miejsc. Władze spółki kupiły dwa autobusy za 1,5 mln zł i oddały do użytku płytę postojową za 40 mln zł. Pieniądze pochodziły z dotacji rządowej, kasy miasta i samorządu województwa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu