Reputacja powstaje na styku różnych opinii

Marek Rosłan
opublikowano: 04-06-2007, 00:00

Premium Brand to jedyne na polskim rynku badanie poświęcone reputacji marki. Z jego wyników firmy dowiadują się, jak one i ich marki są postrzegane na tle konkurencji, ale też na przykład, jak wypadają w relacjach biznesowych. Zdobywcy odpowiednio wysokiej liczby punktów otrzymują tytuł Marki Wysokiej Reputacji. Mogą go wykorzystywać w promocji, jak w zeszłym roku zrobiły to na przykład Winiary czy Radio Zet.

W tym roku badaniu poddano 71 marek konsumenckich i 10 marek B2B. Sondaż przeprowadzono na 1500-osobowej reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej oraz na próbie eksperckiej — 200 menedżerów wybranych losowo z 200 największych polskich firm.

Metodologia opiera się na koncepcji amerykańskiego specjalisty od reputacji Charlesa J. Fombruna, który dowodzi, że reputacja powstaje na styku opinii o marce w czterech najważniejszych grupach społecznych: konsumentów, społeczności (lokalnych lub szerszych), pracowników i partnerów biznesowych. Konsumenci oczekują od marki, by była godna zaufania. Społeczności — by była zaangażowana społecznie. Pracownicy — by była wobec nich lojalna, a partnerzy — by była wiarygodna. Wszystko to

mierzy się specjalnym narzędziem badawczym, uwzględniającym też takie czynniki, jak np. atmosfera medialna wokół marek czy chęć pracy w firmach markach.

Zgłoszenia do konkursu są płatne, choć niektóre silne marki włącza się do niego automatycznie jako punkt referencyjny w kategorii.

Marek Rosłan

quantitative research manager, Dom Badawczy Maison

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Rosłan

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy