Big Data udoskonala taryfikator Warcie

opublikowano: 27-03-2019, 18:01

Ubezpieczyciel inwestuje w narzędzia do analizy danych. Dogłębnie prześwietli kierowcę, by precyzyjnie wyceni polisę.

Warta zebrała w zeszłym roku 6,4 mld zł składek. W segmencie majątkowym  odnotowała 5,6 mld zł przypisu (wzrost o 9 proc. r/r), a życiowym 809,9 mln zł (0,5 proc.). Łączna kwota odszkodowań i świadczeń wypłaconych w zeszłym roku to 4,6 mld zł.

– Rentowność firmy pozwala nam ambitnie wdrażać kolejne projekty dotyczące np. zaangażowania sztucznej inteligencji i automatyzacji w likwidację szkód czy szerokiego wykorzystania big data w taryfikacji ubezpieczeń komunikacyjnych i majątkowych. Pozytywne efekty tych prac będą widoczne jeszcze w tym roku – mówi Jarosław Parkot, prezes Warty.  

Spółka inwestuje w rozwiązania big data w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych – obecnie wykorzystuje analizę danych do wyceny polisy. Komputer analizuje ponad 600 zmiennych dotyczących kierowcy – np. styl jazdy. W tym roku liczba zmiennych ma wzrosnąć do 1000.    

– W tym roku będziemy kontynuowali obrany kierunek, wdrażając kilkanaście robotów automatyzujących procesy oraz uruchomimy kolejne rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję w zakresie rozpoznawania mowy podczas telefonicznego zgłaszania szkody i obrazu w trakcie wyceny szkód. Mają one znacząco skrócić czas potrzebny na rozwiązanie problemu klienta, a naszym pracownikom pozwolą skupić się na bardziej skomplikowanych sprawach – podkreśla Jarosław Parkot. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy