RODO mobilizuje do poprawy jakości usług

21-03-2018, 22:00

Przestrzeganie nowych zasad ochrony danych osobowych pozytywnie wpłynie na wizerunek firm — wynika z badania SAS.

Tylko nieliczne firmy deklarują, że nie mają żadnych kłopotów z przygotowaniem do stosowania nowych zasad ochrony danych osobowych, określonych w ogólnym rozporządzeniu unijnym (RODO), które zacznie obowiązywać za dwa miesiące. W globalnym badaniu SAS Institute i Insites Consulting, przeprowadzonym wśród 340 przedstawicieli kadry kierowniczej z różnych branż, niemal wszyscy respondenci (98 proc.) przyznali, że mają trudności.

Jeśli chodzi o stopień gotowości do wdrożenia RODO, najlepiej pod tym względem radzą sobie duże podmioty. Respondenci reprezentujący 54 proc. takich firm rozumieją skutki zmian, wśród mniejszych taką wiedzę deklaruje 37 proc. badanych. Ponadto 60 proc. badanych opracowało już procesy zgodne z wymaganiami rozporządzenia.

— Większy stopień gotowości dużych firm wynika z tego, że w większości przypadków od dawna dysponowały one rozwiązaniami, które obecnie umożliwiają im stosunkowo łatwe dostosowanie się do nowej sytuacji. Przetwarzanie ogromnych ilości danych wymagało stosowania narzędzi data management, ułatwiających skuteczne przetwarzanie i zarządzanie informacjami. Gorzej sytuacja wygląda w podmiotach, które nie dysponują takimi systemami. Staną one w obliczu wyzwania, jakim będzie zlokalizowanie danych osobowych w gąszczu zasobów firmowych oraz powiązanie ich z procesami biznesowymi i odpowiednie zabezpieczenie — mówi Łukasz Leszewski, architekt rozwiązań biznesowych w SAS Polska.

Obawy przed reformą mają w zasadzie wszyscy przedsiębiorcy — ale też dostrzegają w niej korzyści. Chodzi np. o lepsze zarządzanie danymi prowadzące do wzrostu efektywności biznesowej (71 proc. odpowiedzi) oraz pozytywny wpływ przestrzegania RODO na wizerunek firm (30 proc.). Poza tym nowe wymagania to doskonała okazja do wdrożenia zasad, dzięki którym spółki mogą budować przewagę konkurencyjną. Ponadto według 29 proc. badanych dostosowanie firm do RODO może przyczynić się do zwiększenia poziomu satysfakcji klientów, a zdaniem kolejnych 29 proc. przedsiębiorstwa dzięki temu będą mogły przedstawić im lepszą ofertę (minimalizując wysyłanie niechcianych komunikatów, które mogą zniechęcić do marki).

Sprawdź program konferencji "RODO po 25 maja 2018 - doświadczenia praktyków biznesu", 6-7.06.2018, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Prawo / RODO mobilizuje do poprawy jakości usług