Rokita: w polityce prorodzinnej kluczowe są zmiany na rynku pracy

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 09-01-2006, 13:30

Wiceszef PO Jan Rokita uważa, że rząd jest bierny, jeśli chodzi o poprawianie sytuacji kobiet na rynku pracy. "Aby polityka prorodzinna miała realny charakter, potrzebna jest poprawa sytuacji kobiety na rynku pracy" - tak skomentował przedstawione w poniedziałek przez PiS propozycje zmierzające do wydłużenia urlopów macierzyńskich.

Wiceszef PO Jan Rokita uważa, że rząd jest bierny, jeśli chodzi o poprawianie sytuacji kobiet na rynku pracy. "Aby polityka prorodzinna miała realny charakter, potrzebna jest poprawa sytuacji kobiety na rynku pracy" - tak skomentował przedstawione w poniedziałek przez PiS propozycje zmierzające do wydłużenia urlopów macierzyńskich.

    "W Polsce jest bardzo niski przyrost demograficzny, potrzebna jest polityka, która wspiera narodziny dzieci. Problem polega na tym, żeby ona nie nosiła wymiaru propagandowego, tylko realny" - powiedział Rokita w poniedziałek dziennikarzom.

    Według niego, najważniejsze jest wprowadzenia na rynku pracy takich zmian, które poprawią sytuację kobiet chcących pogodzić pracę i rodzinę. "W tej materii rząd jest bierny" - ocenił polityk PO

    Dodał, że te - jak to określił - "drobne kroki podejmowane przez rząd", czyli zmiany w urlopach macierzyńskich czy przyznawanie "becikowego", będą miały wsparcie ze strony Platformy Obywatelskiej.

    "Ale my oczekiwalibyśmy kroków znacznie dalej idących, poprawiających sytuację kobiety na rynku pracy, bo tylko takie kroki przyniosły sukces w innych krajach Europy np. w Skandynawii i we Francji" - podkreślił Rokita.

    Według przygotowanych przez PiS propozycji, w 2007 r. w przypadku pierwszego dziecka i kolejnych urlop macierzyński wynosiłby 22 tygodnie.

    W następnych latach stopniowo następowałoby wydłużenie urlopu, aż do roku 2011, gdy w przypadku urodzenia pierwszego dziecka urlop macierzyński trwałyby 26 tygodni, drugiego - 38, a trzeciego i kolejnych - 52 tygodnie.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane