Od usług dźwigowych do gazociągów

opublikowano: 17-12-2020, 16:00

Firma rodzinna rozpoczęła działalność w latach 90. od usług dźwigowych. Obecnie skutecznie działa na rynku budownictwa energetycznego.

Różnorodne planySpółka braci Miszela i Tobiasza Gwiazdowskich inwestuje w kolejnych branżach. Zakupiła 50 proc. udziałów w Malta Ski, a w przyszłym roku planuje wejść w branżę fotowoltaiki i energii wiatrowej.

Romgos - Gwiazdowscy zajmuje się budową gazociągów przesyłowych, sieci rozdzielczych, kopalń oraz stacji zaporowo-upustowych. Świadczy też usługi z zakresu transportu ponadgabarytowego, wynajmu sprzętu i odwodnień wykopu.

- Przełomowy był rok 2013. Realizowaliśmy wtedy swój pierwszy gazociąg Szczecin-Lwówek. Byliśmy małą spółką, nie występowaliśmy jeszcze pod nazwą Romgos, ale mieliśmy już trochę sprzętu i swoich fachowców. Zatrudniła nas czeska firma. W tamtym czasie, nie było wielu inwestycji w naszej branży i sądziliśmy, że nie uda nam się stworzyć dużej firmy, że tak hermetyczny rynek nie wpuści nas z naszymi usługami. Stało się jednak zupełnie inaczej. W 2015 r. nasze obroty wynosiły około 3 mln zł, a rok później już 7 mln. Rok 2020 zamkniemy na poziomie 210 mln - mówi prezes spółki Miszel Gwiazdowski.

Oprócz budowy gazociągów przemysłowych, spółka mocno wchodzi też w sektor zajmujący się budową obiektów typowo gazowych. Właśnie rozbudowuje dział, który będzie się zajmował budową tłoczni gazu i tłoczni ropy naftowej.

Zdaniem zarządzających spółką braci Gwiazdowskich - Miszela i Tobiasza, podstawą rozwoju biznesu jest fachowa kadra i własny sprzęt. Park maszynowy firmy wyceniany jest na około stu milionów złotych. 90 proc. prac spółka wykonuje swoimi zasobami, bez potrzeby wynajmowania maszyn , które są bardzo drogie i nie zawsze dostępne na rynku.

Firma zatrudnia ponad 270 pracowników na umowach i współpracuje na stałe z około 90. osobami zatrudnionymi na kontraktach, lub prowadzącymi własną działalność.

Z powodu koronawirusa, pojawiły się przerwy w łańcuchach dostaw. Spóźnienia obejmują trzy- cztery miesiące. Między innymi na realizowanej właśnie budowie korytarza Polska-Litwa o długości 135 km. Jak mówi prezes Gwiazdowski, na razie, dzięki dobrze zrealizowanym cyklom produkcyjnym, które pozwoliły wyprzedzić planowane terminy o sześć miesięcy, opóźnienia nie są mocno odczuwalne i nie wpływają na zagrożenie terminu oddania inwestycji.

Spółka Romgos- Gwiazdowscy zdecydowała się na inwestycje w kolejnych branżach. Właśnie zakupiła 50 proc. udziałów w Malta Ski. Będzie budować kryty stok narciarski, czynny osiem miesięcy w roku, hotel i restaurację. W przyszłym roku planuje wejść w fotowoltaikę, będzie zakładać farmy wiatrowe i inwestować w kolejne nieruchomości.

- Wszystko idzie bardzo dobrze. Mamy pomysły i śmiałe plany. Prowadzimy biznes odważny i odpowiedzialny. Nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa - podsumowuje Miszel Gwiazdowski.