Rosja: lokalna gazeta wycofała tekst o podwyższeniu wieku emerytalnego

opublikowano: 26-06-2018, 13:34
aktualizacja: 26-06-2018, 13:35

Jedna z lokalnych gazet w Rosji wycofała numer z drukarni, bo zawierał artykuł o podwyższeniu wieku emerytalnego. Ukazała się już bez niego.

Nie wiadomo, czy wycofanie numeru Błagodarnienskich Wiesti, z którego usunięto artykuł pt. „Cel: żyć do emerytury”, nastąpiło pod wpływem bezpośredniej interwencji władz. Wcześniej władze w Kraju Stawropolskim „zdecydowanie rekomendowały” wydawcom lokalnych gazet unikanie pisania o niedawno ogłoszonym podwyższeniu wieku emerytalnego, aby uniknąć niepokojów społecznych, poinformował portal newstracker.ru. Lokalne gazety są w Kraju Stawropolskim wciąż głównym źródłem informacji dla mieszkańców.

Rząd Rosji ogłosił 14 czerwca plan podwyższenia wieku emerytalnego o 5 lat dla mężczyzn i 8 dla kobiet w następnej dekadzie. Nastąpiło to krótko przed rozpoczęciem piłkarskich mistrzostw świata. Wywołało to falę niezadowolenia. Związki zawodowe i organizacje opozycyjne zaczęły szykować protesty pomimo dekretu prezydenta Władimira Putina zakazującego politycznych manifestacji w okresie trwania mundialu. Władza jednak ustąpiła. Rosyjska Konfederacja Pracy, jeden z największych związków zawodowych, przeprowadziła w poniedziałek 25 czerwca protesty w 30 miastach kraju. Nieoficjalnie mówi się, że chodziło o niedopuszczenie do tego, aby opozycja stała się liderem protestów w sprawie reformy emerytalnej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, moscowtimes.com

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Emerytury / Rosja: lokalna gazeta wycofała tekst o podwyższeniu wieku emerytalnego