Rosnący rynek polskiego faktoringu

JAROSŁAW POLOCZEK, zastępca dyrektora handlowego ds. faktoringu w Coface
01-03-2017, 22:00

Polskie przedsiębiorstwa już od 27 lat mają możliwość korzystania z finansowania dzięki faktoringowi.

Pierwsze lata to czas, kiedy faktorzy uczyli się od rozwiniętych gospodarek, jak świadczyć tę usługę, a przedsiębiorcy podchodzili do niej z pewną rezerwą. Dzisiaj Polska jest dojrzałym rynkiem faktoringowym, który staje się wzorem dla innych krajów. Osiągnięty poziom zawdzięczamy przede wszystkim wysoko wykwalifikowanym pracownikom, systemom informatycznym oraz czynnikowi obiektywnemu, jakim jest rozwijająca się gospodarka. Dynamika wzrostu faktoringu w Polsce jest imponująca, rośnie liczba klientów i objętych finansowaniem dłużników, rośnie też zaangażowanie finansowe faktorów i ich obroty. Na rynku jest coraz więcej firm, które chcą korzystać z usługi faktoringu i postrzegają ją jako ważny element w zarządzaniu finansami oraz strukturą bilansu. Dostrzegły to również małe i średnie przedsiębiorstwa, którym

Pozyskanie finansowania od faktora pozwala firmom MSP przenieść na instytucję finansową część obowiązków związanych m.in. z weryfikacją wiarygodności kontrahentów, decydowaniem o wysokości udzielanych limitów kupieckich, inkasem należności i działaniami prewencyjnymi.

oferowana jest najczęściej kompleksowa obsługa faktoringowa zakładająca ścisłą relację między wszystkimi stronami usługi: faktorem, faktorantem (klientem) oraz odbiorcą. MSP często wykazują się intensywnym wzrostem sprzedaży, a co za tym idzie — mają duże zapotrzebowanie na dodatkowe środki obrotowe. Pozyskanie finansowania od faktora pozwala im przenieść na instytucję finansową część obowiązków związanych m.in. z weryfikacją wiarygodności kontrahentów, decydowaniem o wysokości udzielanych limitów kupieckich, inkasem należności, działaniami prewencyjnymi oraz — w przypadku faktoringu pełnego — dochodzeniem należności na drodze polubownej i sądowej. Rosnący popyt na usługi faktoringowe ma znaczący wpływ nie tylko na rozwój oferty, ale także na coraz lepsze dopasowywanie jej przez faktorów do rosnących i zróżnicowanych potrzeb klientów. W zależności od wielkości firmy czy specyfiki rynku, na którym operuje firma, warto wybrać rodzaj faktoringu najbardziej odpowiedni do rodzaju prowadzonej działalności.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JAROSŁAW POLOCZEK, zastępca dyrektora handlowego ds. faktoringu w Coface

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Rosnący rynek polskiego faktoringu