Rośnie konkurent dla agencji inwestycji

MAG
21-02-2007, 00:00

Prawie robi wielką różnicę. Inicjatywa czterech gigantów ma, tak jak PAIIZ, wspomagać inwestorów w Polsce. Tyle że za pieniądze.

Prawie robi wielką różnicę. Inicjatywa czterech gigantów ma, tak jak PAIIZ, wspomagać inwestorów w Polsce. Tyle że za pieniądze.

„One-stop shop”, czyli wszystko w jednym okienku — taka idea przyświeca już nie tylko Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ), ale też Polish Outsourcing Initiative (POInt), inicjatywie stworzonej przez kancelarię Baker & McKenzie, firmę doradczą na rynku nieruchomości Cushman & Wakefield, koncern IT Hewlett-Packard oraz spółkę headhunterską Russell Reynolds Associates. POInt ma na zasadach komercyjnych pomagać inwestorom zagranicznym, którzy myślą o otwieraniu w Polsce działalności, szczególnie w przypadku outsourcingu.

— Outsourcing to bardzo skomplikowany proces, w którym przenikają się kwestie personelu, podatków, nieruchomości i struktur IT. Chcemy wykorzystać synergię naszych czterech firm i podać inwestorom na tacy potrzebne rozwiązania. Używając sformułowania twórcy aparatu fotograficznego: ty naciśnij przycisk, my zrobimy resztę — mówi Marek Rosiński z Baker & McKenzie.

Firmy spodziewają się wielu klientów. Nie tylko dlatego że 2006 r. był dla Polski rekordowy pod względem napływu inwestycji (14,7 mld USD).

— Z naszych badań wynika, że 20 proc. firm już zdecydowało się na outsourcing w nowych krajach UE, a 20 proc. zamierza to zrobić. W ciągu 2-3 lat spodziewamy się olbrzymiego wzrostu inwestycji w outsourcing — mówi Richard Petersen, dyrektor zarządzający Cushman & Wakefield Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Rośnie konkurent dla agencji inwestycji