Rośnie rynek autobusów

MIB
opublikowano: 26-01-2012, 00:00

Środki transportu

Według raportu przygotowanego przez spółkę JMK Analizy Rynku Autobusów w 2011 r. wyprodukowano w Polsce łącznie 4632 autobusów. Tym samym rynek urósł o 11,13 proc.

Liderem w produkcji tego typu pojazdów w 2011 r. został MAN. Podpoznańskie zakłady niemieckiej spółki opuściło 1565 autobusów (prawie 23,6 proc. więcej niż w 2010 r.).

Drugie miejsce należy do Solaris Bus & Coach z Bolechowa. Firma wyprodukowała w 2011 r. 1140 autobusów (o ponad 11,5 proc. więcej niż rok wcześniej). Wrocławskie zakłady Volvo — z wynikiem 922 maszyn (7,8 proc. wzrost) — zajęły trzecie miejsce. Czwartą pozycję w produkcyjnym rankingu zajęła spółka Scania Production Słupsk.

W 2011 r. szwedzka firma zmontowała 500 autobusów w naszym kraju, co oznacza spadek produkcji. W 2010 r. polskie zakłady tej firmy opuściło 658 autobusów.

Pozostałych producentów autobusów działających w Polsce dzieli od pierwszej czwórki spora różnica.

Kolejna firma w zestawieniu — Kapena — może się poszczycić wynikiem 172 wyprodukowanych autobusów. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Autosan (Sanok), CMS (Sulejówek), Solbus (Solec Kujawski) i AMZ (Kutno).

Warto podkreślić, że MAN nie jest liderem w sprzedaży swoich produktów w naszym kraju. Z całej ubiegłorocznej produkcji zaledwie 67 autobusów trafiło w ręce polskich klientów. Pozycję lidera w tej kategorii należy przyznać Solarisowi.

Z 1140 wyprodukowanych pojazdów aż 491 trafiło w polskie ręce. Spółka Volvo, trzecia w zestawieniu producentów, sprzedała polskim przewoźnikom tylko 4 z ponad 900 wyprodukowanych autobusów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu