Rośnie rynek systemów do wspomagania zarządzania

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 11-01-2006, 14:19

Polski rynek systemów informatycznych do wspomagania zarządzania (ERP) będzie miał w 2006 roku wartość 160-170 mln USD. Coraz częściej systemy te wdrażają nie tylko korporacje i firmy duże, ale i polskie firmy średnie - twierdzą analitycy i firmy informatyczne.

Polski rynek systemów informatycznych do wspomagania zarządzania (ERP) będzie miał w 2006 roku wartość 160-170 mln USD. Coraz częściej systemy te wdrażają nie tylko korporacje i firmy duże, ale i polskie firmy średnie - twierdzą analitycy i firmy informatyczne.

    Według firmy analitycznej Masters & Holland polski rynek systemów ERP będzie miał w 2006 roku wartość 170 mln USD. Jak podała na środowej konferencji prasowej spółka QAD Polska, tworząca systemy ERP, według jej szacunków rynek ten będzie miał wartość 160 mln USD. Podobne są szacunki największych dostawców systemów ERP na naszym rynku m.in. SAP Polska i Oracle.

    Systemy do wspomagania zaradzania (ERP=Enterprise Resource Planning) są tą kategorią systemów, których rozpowszechnienie służy jako ocena  stopnia nowoczesności gospodarki. Są to systemy złożone z modułów, obejmujących procesy biznesowe zachodzące w firmie, m.in. finanse, kadry i płace, sprzedaż, produkcja, controlling, wspomaganie kontaktów z klientem (CRM), wspomaganie łańcucha dostaw (SCM), magazyn, dystrybucja, planowanie, remonty.

    Według analityków tempo rozwoju polskiego rynku ERP jest wysokie; w 2006 roku rynek systemów ERP w Polsce powiększy swoją wartość o 20 proc. w stosunku do zeszłego roku.

    "ERP w Polsce wdrażają zwykle dwie kategorie firm: firmy działające na międzynarodowych rynkach, przychodzące z kapitałem zagranicznym do Polski i lokalne, rozwijające swój biznes w kraju i często poza jego granice. Największą wartość systemy te wnoszą do firm, które rozwijają operacje na wielu rynkach; można korzystać zarówno z wielojęzyczności, jak i wielowalutowości i znacznie przyspieszać operacje biznesowe oraz korzystać znowoczesnych metod zarządzania" - powiedział PAP Jarosław Jaśkiewicz z QAD Polska.

    Tymczasem według analityków rynku informatycznego, na polskim rynku systemy ERP wdrażają coraz częściej także firmy średnie, które rozwijają swoją sieć dystrybucji na razie tylko na terenie Polski.

    "Firmy średnie coraz częściej wdrażają systemy ERP i to zaawansowane, integrujące wspomaganie zarządzania firmą z rozwiązaniami do elektronicznego obiegu dokumentów czy raportowania. Informatyzacja w tych firmach sięga coraz dalej - aż do szczebla sprzedaży i bezpośrednich kontaktów z klientem" - powiedział PAP Piotr Stalęga, rzecznik prasowy giełdowej spółki informatycznej Microsoft SA.

    Stalęga dodał, iż wdrażane są rozwiązania  informatyczne "sięgające tam, gdzie dotąd informatyka się sięgała", np. aplikacje do kontroli i zarządzania sprzedażą.

    Zdaniem analityków Masters & Holland, w 2006 roku polski rynek systemów ERP będzie najbardziej dojrzałym rynkiem tego typu systemów informatycznych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane