Rośnie sprzedaż w centrach wyprzedażowych

Marta Sieliwierstow
28-07-2010, 06:40

W kryzysowym 2009 r. sprzedaż w centrach outletowych w Polsce wzrosła o 20 proc. Ten młody u nas rynek rozwija się bardzo dynamicznie - mówi Agnieszka Piekarska z Colliers International.

Agnieszka Piekarska, specjalista w dziale powierzchni handlowych Colliers International
Zobacz więcej

Agnieszka Piekarska, specjalista w dziale powierzchni handlowych Colliers International

Centra wyprzedażowe znajdują się w największych miastach: Warszawie, Katowicach, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu. Wszystkie obiekty tego typu zajmują około 100 tys. mkw. powierzchni. Tylko w Warszawie działają dwa centra wyprzedażowe o łącznej powierzchni 37 tys. mkw.
Kryzys na rynkach finansowych znacznie osłabił budżety gospodarstw domowych. Klienci ostrożniej decydują, gdzie robić zakupy i chętniej wybierają centra outletowe, w których obniżki sięgają 30-70 proc., a czasem nawet 80 proc. w stosunku do ceny w zwykłych sklepach.
Kolejna zachęta to znane marki - sklepy w centrach outletowych otworzyły m.in. Mango, Simple, Benetton czy Wójcik. Pojawiają się również marki luksusowe, takie jak Deni Cler czy Tommy Hilfiger. Cały czas dołączają nowe sieci, np. Marks Spencer, który zdecydował się ostatnio na dwa sklepy outletowe: w Fashion House w Piasecznie i w Fashion House w Gdańsku.
- Dzięki dużemu wyborowi marek i atrakcyjnym cenom, centra outletowe mogą się pochwalić nie tylko wysoką frekwencją, ale także bardzo optymistycznymi wynikami finansowymi. W kryzysowym 2009 roku zanotowały 20 proc. wzrost sprzedaży, a w wybranych branżach nawet 30 proc. - twierdzi Agnieszka Piekarska, specjalista w dziale powierzchni handlowych Colliers International.
W centrach outletowych nie brakuje także zachęt dla najemców. Średnia stawka czynszu za wynajem metra kwadratowego jest aż o 20 proc. niższa niż w tradycyjnych galeriach handlowych. Według szacunków Colliers International do 2011 r. znacznie wzrośnie powierzchnia w centrach outletowych, m.in. w wyniku oddania do użytku kompleksu handlowego Futura Park Kraków, w którym centrum outletowe będzie zajmowało około 21 tys. mkw. powierzchni najmu. Ponadto hiszpański deweloper planuje rozpoczęcie budowy outletu Annopol na warszawskiej Białołęce. Powierzchnia obiektu wyniesie około 14 tys. mkw., a planowany termin realizacji projektu to IV kw. 2011 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Sieliwierstow

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Rośnie sprzedaż w centrach wyprzedażowych