Rosyjski detalista internetowy wszedł na unijny rynek przez Polskę

opublikowano: 10-01-2020, 13:30

Wildberries ogłosił wejście na rynek Unii Europejskiej przez uruchomienie od stycznia sprzedaży w Polsce, donosi serwis RLI.

Rosyjska spółka poinformowała, że klienci mogą dokonywać zakupów odzieży przez stronę Wildberries.eu. Zapowiada otwarcie ok. 100 punktów odbioru zakupionych towarów w Polsce.

Dot. Fotolia

- Polska została wybrana jako pierwszy kraj wejścia na rynek UE nieprzypadkowo. Kraj ma ciekawe położenie geograficzne, lokalny rynek e-commerce rozwija się w szybkim tempie, a ludzie w Polsce są otwarci na zakupy online – powiedział Wiaczesław Iwaszczenko, dyrektor ds. rozwoju Wildberries. – Dostosujemy nasze usługi do  specyfiki kraju, otworzymy punkty odbioru w najbardziej dogodnych lokalizacjach dla naszych klientów – dodał.

Działający od 2004 roku Wildberries oferuje ponad 13,5 tys. marek na swoich stronach. Oprócz odzieży męskiej, damskiej, dziecięcej umożliwia nabycie dodatków oraz zabawek. Rosyjski detalista działa obecnie na sześciu rynkach. Oprócz krajowego, to Polska, Białoruś, Kazachstan, Armenia i Kirgistan.

Wildberries informuje, że w 2019 roku jego sprzedaż wzrosła o 94 proc. do 3,1 mld EUR. Obsługuje dziennie średnio 750 tys. zamówień. Ma ok. 6 tys. punktów odbioru umożliwiających przymiarkę i ewentualny zwrot zakupionej odzieży.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, rli.uk.com

Polecane