Roszady na rynku ciastek

WIS, GN
opublikowano: 17-11-2009, 00:00

Wiodący europejski producent ciastek szykuje przejęcie w Polsce. Kusi go rynek wart 1,5 mld zł.

Wiodący europejski producent ciastek szykuje przejęcie w Polsce. Kusi go rynek wart 1,5 mld zł.

Z dokumentów brytyjskiej grupy finansowej Close Brothers przedstawiających bieżącą działalność firmy w naszym regionie Europy wynika, że doradza ona wiodącemu europejskiemu producentowi ciastek przy przejęciu w Polsce. Na tym oficjalne informacje w tej sprawie się niestety kończą. O tym, kto kogo kupi, można tylko spekulować na podstawie danych rynkowych i głosów ludzi z branży ciastkarskiej.

Jedno jest pewne. Warto wejść lub umocnić pozycję na polskim rynku ciastek i wafli, bo, jak wynika z danych firmy badawczej Nielsen, jego wartość wzrosła w okresie sierpień 2008 — lipiec 2009 o blisko 10 proc. do 1,5 mld zł, wobec 1,4 mld rok wcześniej.

— Jest na polskim rynku ciastek kilka sporych firm, które mogą stać się celem przejęcia. Mogą to być zarówno producenci wyrobów markowych, jak i wytwórcy ciastek pod marką sieci handlowych — mówi przedstawiciel branży pragnący zachować anonimowość.

Lista potencjalnych celów jest długa, jeśli wziąć pod uwagę, że na polskim rynku ciastek liczy się aż kilkanaście firm. Poza takimi tuzami jak Kraft Foods czy Jutrzenka w branży działają też Bahlsen Sweet, Solidarność, Lider SKG, Lider Artur, Tago, Odra, Delicpol, Kopernik, Cadbury Wedel czy Mars. Trudno wytypować więc cel przejęcia, tak samo zresztą jak i firmę przejmującą. Są jednak pewne typy.

— W ostatnich latach bardzo aktywny w naszej części Europy jest niemiecki Lambertz, który zbudował już w Polsce silny przyczółek — mówi znawca branży.

Zarząd firmy Lambertz Polonia pytany w sprawie przejęcia, odmawia niestety komentarza.

Branża sugeruje, że w grę może wchodzić także brytyjska firma United Biscuits, która może być zainteresowana ekspansją w naszym regionie. Co ciekawe, miała już raz w Polsce zakład San w Jarosławiu, który przejął Danone.

100

tys. ton Tyle ciastek zjadają rocznie Polacy według szacunków branży cukierniczej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS, GN

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu