Rovita rusza w ślady Emperii

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 20-09-2007, 00:00

Firma dystrybucyjna z Niedomic kończy prace nad prospektem. Idzie na giełdę po 20 mln zł na przejęcia. Na początek.

Firma dystrybucyjna z Niedomic kończy prace nad prospektem. Idzie na giełdę po 20 mln zł na przejęcia. Na początek.

Giełdowa kariera lubelskiej Emperii pobudziła wyobraźnię szefów wielu firm handlowych. W efekcie na GPW może się wkrótce pojawić kilka nowych spółek handlujących towarami szybko zbywalnymi (FMCG). Jedną z nich będzie Rovita z Niedomic (woj. małopolskie), która poza dystrybucją hurtową rozwija też sieć sklepów (Delikatesy Polskie Smakosz).

Dwutorowa ekspansja

— Kończymy już pracę nad prospektem. Na początku listopada chcemy go przekazać Komisji Nadzoru Finansowego — informuje Witold Jękot, prezes Rovity.

Zarząd liczy na jej debiut giełdowy już w I kw. 2008 r.

Pierwsza publiczna oferta akcji Rovity nie będzie duża. Jej wartość ma sięgnąć 20 mln zł. Zarząd spółki podkreśla, że zanim sięgnie po większe środki z rynku, chce najpierw uwiarygodnić się w oczach inwestorów. Kolejne emisje wydają się tylko kwestią czasu, bo cele, jakie stawia sobie spółka, są dość ambitne.

— Nasza strategia zakłada stopniowe rozszerzanie działalności na nowe obszary Polski, dzięki akwizycjom spółek dystrybucyjnych, a także sieci sklepów. Prowadzimy negocjacje z podmiotami o podobnym profilu działania na terenie Polski i jeżeli nasze plany giełdowe się powiodą, wkrótce będzie można zobaczyć efekty tych rozmów — mówi Witold Jękot.

Podkreśla, że celem strategicznym na najbliższe lata jest budowa sieci własnych sklepów wielkości 150-500 mkw. z ofertą delikatesową, zlokalizowanych w małych miejscowościach, niezagrożonych konkurencją ze strony zachodnich sieci handlowych. Dziś działa ich dziewięć, a nowe mają być na razie otwierane w regionie małopolskim i podkarpackim.

Nowe terytoria

Tego, gdzie Rovita będzie szukać firm dystrybucyjnych do przejęcia, można się domyśleć, analizując jej obecny stan posiadania.

— Nasza firma działa na obszarze południowo-wschodniej i środkowej Polski. Opiera się na sieci czterech magazynów logistycznych (Kraków, Niedomice, Lublin i Łódź) oraz dwóch magazynów przeładunkowych (Kielce, Jarosław). Docieramy z produktami (ponad 5 tys. w ofercie) do punktów detalicznych obejmujących 40 proc. powierzchni kraju — mówi Witold Jękot.

Wyniki Rovity

(w mln zł)

Przychody Zysk brutto Zysk netto

2004 294,57 2,53 1,95

2005 287,56 2,19 1,72

2006 305,34 1,70 1,58

2007* 356,06 2,67 2,14

*prognoza Źródło: spółka

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu