Rowery spółki Nextbike na Pomorzu mają pod górkę

AR
opublikowano: 24-10-2019, 18:14

Samorządy nie zaakceptowały planu restrukturyzacyjnego NB Tricity, spółki zależnej Nextbike, którą coraz bardziej pogrąża pomorski kontrakt na Mevo.

Pomorska metropolia nie ma taryfy ulgowej dla operatora bikesharingu, który zwyciężył w przetargu wartym ponad 40 mln zł. „Zgodnie z prawem zarząd Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (OMGGS) nie może poprzeć przedstawionego przez NB Tricity planu restrukturyzacyjnego, ponieważ samorządy metropolii dysponują pieniędzmi publicznymi i nie mają takiej swobody działań gospodarczych jak podmioty prywatne” - informuje OMGGS w komunikacie prasowym. 

NB Tricity grożą milionowe kary za gigantyczne opóźnienia w realizacji pomorskiego systemu roweru metropolitarnego. Od niedawna w związku z kłopotami z realizacją kontaktu na Pomorzu, spółka ogłosiła, że jest w trakcie postępowania układowego. 

Zarząd OMGGS, mimo negatywnej opinii dot. planu restrukturyzacji spółki, oczekuje, że NB Tricity dotrzyma wcześniej składanych zapewnień o dostawie rowerów zgodnie z wymaganiami przewidzianymi w umowie.

„Aby pomóc przezwyciężyć trudności finansowe spółki, OMGGS podtrzymuje złożoną wcześniej wykonawcy propozycję wspólnego spotkania z bankiem, który kredytuje działalność NB Tricity, aby wypracować taki harmonogram spłaty zadłużenia oraz płatności za projekt, który zapewni stabilne funkcjonowanie projektu Mevo” - informuje OMGGS.

Członkowie zarządu OMGGS podkreślają, że rozwój systemu roweru publicznego, który cieszy się dużym powodzeniem wśród mieszkańców 14 gmin metropolii, jest ich priorytetem. 

System Mevo jest już częściowo dostępny dla mieszkańców i turystów Pomorza. Spółka wybrała przetarg na dostawcę rozwiązania i operatora systemu Mevo, gwarantując że jest w stanie dostarczyć metropolii flotę rowerową składającą w 100 proc. z rowerów z napędem elektrycznym, czym pokonała innych oferentów. 

Kilka dni temu NB Tricity poinformowała o tym, że udało jej się już wyprodukować wszystkie rowery na potrzeby metropolii. 

„Pełna flota 4080 jednośladów wyjedzie na ulice Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, po przeprowadzeniu wszystkich testów – zarówno przez Nextbike Polska, jak i OMGGS” - głosił komunikat prasowy. 

a2bc4ae2-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Samorządu
Newsletter o inwestycjach i finansach lokalnej administracji.
ZAPISZ MNIE
Puls Samorządu
autor: Aleksandra Rogala
Wysyłany raz w tygodniu
Aleksandra Rogala
Newsletter o inwestycjach i finansach lokalnej administracji.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu