Rozgrywka w miejskiej dżungli

Magdalena Mastykarz
03-11-2014, 00:00

Pomysł na biznes: Zebra Projekt pomaga firmom zintegrować pracowników, a samorządom — promować atrakcje turystyczne. Wszystko w formie dobrej zabawy

Zyskujące coraz większą popularność gry miejskie są nie tylko sposobem rozrywki dla osób prywatnych, ale też użytecznym narzędziem dla samorządów, instytucji kultury i firm. O tym, jak skutecznym i atrakcyjnym środkiem dotarcia do mieszkańców miast są organizowane w nich gry, wiedzą członkowie zespołu Zebra Projekt, którzy od 2011 r. zachęcają do aktywnego spędzania czasu w przestrzeni miejskiej.

WYJDŹ W MIASTO:
Zobacz więcej

WYJDŹ W MIASTO:

Piotr Wiśnioch ze spółki Zebra Projekt przekonuje, że gry miejskie to pomysł dla wszystkich. Od początku działalności zrealizowanych zostało ponad 50 autorskich gier. Marek Wiśniewski

Specjaliści od nowych technologii

Na polskim rynku działa wiele firm organizujących gry miejskie, a każda z nich stara się czymś wyróżnić, znaleźć dla siebie niszę. — My koncentrujemy się na grach z wykorzystaniem technologii mobilnych: aplikacji, geolokalizacji, rozszerzonej rzeczywistości, tagów NFC. Realizujemy też gry analogowe lub oparte tylko na technologii SMS. Lubimy, gdy gra jest wyzwaniem intelektualnym, stąd często w naszych realizacjach pojawiają się niełatwe konstrukcje fabularne — wyjaśnia Piotr Wiśnioch, projektant gier.

Zebra Projekt działa jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością — tworzą ją: Leszek Stankiewicz, Radosław Kucharczyk, Andrzej Jaworski i Piotr Wiśnioch. Nad realizacją gier na stałe pracują cztery osoby, ale do poszczególnych projektów dobierane jest też grono współpracowników.

— Zespół zbudowany jest w taki sposób, aby skupiał osoby mające różne spojrzenia na gry. Poza tym dzielimy się pracą w zależności od dodatkowych umiejętności. Mamy zatem grafika, osobę od kontaktu z klientami i organizacji oraz człowieka od gier edukacyjnych — mówi Piotr Wiśnioch. Zebra Projekt kieruje swoje gry do kilku grup odbiorców.

Do jednej z nich należą samorządy miejskie i gminne, które dzięki wykorzystaniu gier mogą wzbogacać swoją ofertę turystyczną, podnosić prestiż miasta poprzez wykorzystanie innowacyjnych form działania, promować region czy w ciekawej formie przekazywać jego kulturowe wartości.

Jako uzupełnienie oferty turystycznej gra miejska proponowana jest też hotelom i biurom turystycznym. Klientami Zebra Projekt mogą być też instytucje kultury, m.in. biblioteki, muzea czy różne stowarzyszenia, które mogą włączać gry miejskie do swojej oferty edukacyjnej.

Integracja i lojalność

Gry miejskie mogą być użyteczne także dla firm. Team Zebra Projekt przekonuje, że w ten sposób przedsiębiorstwo może budować swój wizerunek czy też zwiększyć rozpoznawalność marki, sprawić, że będzie się ona kojarzyła z pozytywnymi emocjami, zwiększyć lojalność klientów, wreszcie — zintegrować pracowników, oferując im rozrywkę bardziej wyrafinowaną niż spotkanie przy piwie czy bieganie po lesie z paintballem.

Dotychczas Zebra Projekt współpracowała m.in. z: BMW, projektem MINI, Uczelnią Łazarskiego, Fundacją „Nasza Ziemia”, Muzeum Historii Polski, Lasami Państwowymi czy projektem „Zakochaj się w Warszawie”. Od początku działalności zrealizowanych zostało ponad 50 autorskich gier miejskich. Założyciele Zebry mają wiele planów, jak jeszcze bardziej dopasować ofertę do potrzeb klientów.

— Obecnie kończymy prace nad nowym portalem i aplikacjami. Dzięki temu będziemy mogli rozszerzyć swoją działalność na gry stałe, dostępne 24 godziny na dobę siedem dni w tygodniu, o charakterze turystycznym. Jednocześnie pracujemy nad koncepcją ligi gier nocnych i stacjonarną grą rozgrywającą się w jednym pomieszczeniu — zapowiada Piotr Wiśnioch.

Na stworzenie aplikacji do opracowywania i rozgrywania gier na platformy Android, iOS i Windows Phone w 2014 r. udało Zebrze się pozyskać dofinansowanie unijne w kwocie 490 tys. zł. Pieniądze pochodzą z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Mastykarz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Rozgrywka w miejskiej dżungli